יוניטרוניקס חתמה על חוזה להקמת מחסן אוטומטי ב-2.5 מיליון שקל

חיים שני, מנכ"ל החברה: "בהשקעה של חצי מיליון אירו, יכולים עסקים להקים מחסן אוטומטי ולחסוך בכך עלויות שכירות והעסקת מלגזנים"

חברת יוניטרוניקס , שבשליטת חיים שני, ממשיכה להתפתח בתחום המחסנים האוטומטיים. החברה הודיעה היום כי חתמה על חוזה לאספקת מערכת לוגיסטית אוטומטית תמורת 2.5 מיליון שקל, ללקוח שרכש כבר מערכת דומה ב-2001.

המערכת כוללת אמצעי בקרה ותוכנה לניהול מערך אחסון אוטומטי וכן מערכת אוטומטית לשינוע משטחים. על פי ההסכם שנחתם, המערכת שתותקן תבוסס על בקרים תעשייתיים מתוצרת יוניטרוניקס וכלי תוכנה ושליטה נוספים שפותחו בחברה. בנוסף, תיעזר יוניטרוניקס בקבלני משנה שיספקו לה רכיבים שונים לפרויקט, שאמור להימשך על פני שנת 2005 כולה ולהסתיים במהלך הרבעון הרביעי. התשלומים בגין הפרויקט יתקבלו על פי אבני דרך שיושגו.

בונים לגובה

"בשנים האחרונות חלה התעוררות בתחום המערכות הלוגיסטיות האוטומטיות, גם בקרב ארגונים קטנים ובינוניים", אומר חיים שני, מנכ"ל יוניטרוניקס. "זוהי מגמה הנובעת, להערכתנו, מחיפוש פתרונות לחסכון והתייעלות, יחד עם ההכרה של הלקוח הישראלי בחשיבות האינטגרציה המקומית, העושה שימוש בכלי תוכנה וחומרה ומסתמכת על שרות זמין, יעיל ומקומי לכל חלקי המערכת. בהשקעה של חצי מיליון אירו, יכולים היום עסקים להקים להם מחסן אוטומטי ולחסוך בכך עלויות של שכירת או קניית שטח גדול למחסן והעסקת מלגזנים. המחסן האוטומטי נבנה לגובה ולא לרוחב, ולכן השטח הנדרש להקמתו הוא קטן לאין שיעור ממחסן רגיל".

"שיעור הרווחיות הממוצע שלנו בתחום המערכות עומד כיום על כ-20%", מוסיף שני. "הפרויקט הנוכחי מייצר לנו שיעורי רווחיות דומים".

בשנים האחרונות זכתה החברה במכרזים חשובים נוספים בתחום הלוגיסטיקה ומערכות הבקרה בחברות מובילות בתחומן. היא השתתפה בהקמה והשבחה של מערכות בחברות רבות וביניהן טבע, ממן, הום סנטר, תרו, שטראוס, שלם אריזות, תנובה (רחובות), תעשיה אווירית ועוד.

עברה לרווח

יוניטרוניקס סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם מחזור הכנסות של 44 מיליון שקל, ששיקף גידול של 57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמחצית מההכנסות האלה מיוחסות לתחום המערכות הלוגיסטיות והמחצית השנייה מיוחסת לתחום הבקרים התעשייתיים אותם מפתחת ומוכרת יוניטרוניקס. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה יוניטרוניקס רווח תפעולי של 3.8 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 326 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-3 הרבעונים הראשונים בכ-2 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של החברה משפיע גם על תזרים המזומנים, שהסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-7 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 360 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לשם השוואה, בשנת 2003 כולה רשמה החברה תזרים שלילי של 400 אלף שקל. מאזנה של החברה כולל מזומנים בהיקף של 45 מיליון שקל, לעומת התחייבויות שוטפות בהיקף של 1.1 מיליון שקל בלבד. הונה העצמי של החברה עומד על כ-20 מיליון שקל והוא מהווה כ-22% מהמאזן.