חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) מקדמת תוכנית אב כללית למערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) במטרופולין ת"א. בכוונת החברה לעדכן את תוכנית המתאר הארצית הקיימת, תמ"א 23 א', אשר מעכבת, לטענתה, את פיתוח ת"א.
נ.ת.ע בשיתוף משרד הפנים, משרד התחבורה, רכבת ישראל ועיריית ת"א, אמורה לגבש את עבודת התכנון של התוכנית עד יוני 2005, ולעדכן את תוכנית המתאר הארצית ב-2006. תוכנית האב תיתן פיתרונות ב-2030.
הצורך במערכת תחבורה עתירת נוסעים בת"א, נובע מאי היכולת לשרת את הביקושים, פגיעה באיכות החיים, האצת תהליכי פרבור והחלשת מרכזי הערים.
מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, אמר כי "היה ברדק בכל נושא פיתוח מערכות התחבורה במטרופולין ת"א. מה שקרה הוא שמתוך התמ"א הקיימת קפצו לקדם את הקו האדום מבלי שערכו תוכנית כללית. בתמ"א הקיימת הכניסו כל מה שיכול אי-פעם להיות רלבנטי, ולכן יש בה שמירה על זכויות דרך על קווים שספק אם אי-פעם יסללו תוך פגיעה בפיתוח של מטרופולין ת"א".
לדברי קייזר, הגדרת תוואים חדשים רלבנטית תעשה סדר, ותביא לכך שלמשקיעים שרוצים לפתח את ת"א תהיה וודאות לגבי התכנון במטרופולין.
יו"ר נ.ת.ע, ישי דותן, אמר כי תחזית הביקושים בשנים הבאות מחייבת פיתוח מואץ ומושכל של מערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים. לדבריו, התוכנית תציע הסדר תחבורתי למטרופולין ת"א ל-100-50 שנים הבאות. </BODY
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.