תדיראן-אמפא מחזירה את המותג אמקור למוצרי החשמל הלבנים

תייצר בחו"ל קו הכולל תנורי בישול, מכונות כביסה, מייבשי כביסה ומדיחי כלים

תדיראן-אמפא מתחילה לייצר עצמאית מקררים תחת המותג אמקור (65%) וכן תחת תדיראן, לאחר שמפעלי הייצור בעפולה מוזגו והייצור הועבר מתדיראן מוצרי צריכה, אל תדיראן אמפא.

כפי שפורסם ב"גלובס", ננקטה תוכנית התייעלות מקיפה בתדיראן-אמפא, שבבעלות נחושתן שבשליטת אורי קוויאטק ולוי קושניר, וחברת אמפא שבשליטת אשר ושלומי פוגל.

במסגרת מיזוג הייצור השקיעו הבעלים עתה 3 מיליון דולר בציוד לקווי הייצור וגייסו 65 עובדים (מהם 25 מעובדי מפעל המקררים שהופעל בידי תדיראן מוצרי צריכה), וסה"כ יעסיקו במפעל עד סוף השנה, כ-100 עובדים.

אולם, לדברי לוי קושניר, המכהן גם כנשיא תדיראן-אמפא בתשעת החודשים האחרונים, "השינוי הגדול הוא בחזרת המותג אמקור להוביל את השוק. לצערי, הוא הוזנח ולא נוהל נכון. ב-2004 עשינו טרנאראונד בחברה, אנחנו ממשיכים אותו ב-2005 ומאמינים בהובלה מחדש".

לעניין התמודדות החברה עם נחיתות הדימוי הישראלי במוצרי החשמל הלבנים לבית אומר קושניר, כי "נקטנו מספר צעדים במטרה ליצור עדיפות בעיצוב, במיצוב, שיפרנו את איכות המקררים תוך מתן עדיפות למוצר ע"י אלקטרוניקה יותר חכמה, מגוון ידיות מעוצבות מחומרים שונים ובצבעים שונים, מערכת בקרה בקטריאלית וכו'. על איכותו המקררים שלנו אף פעם לא היה ויכוח, ויש עדיין מקררי אמקור בני 40 שעובדים בבתים בישראל וגם על השירות של חברת תדיראן אמפא, אין ויכוח".

בנוסף, מקררי תדיראן ואמקור זולים ב-10%-20% מהמקררים המיובאים. "ידענו לעשות השנה את השינוי בגדול, וזה הביא את התוצאות מהר מאוד - ב-2002 ו-2003 תפסנו 12%-13% משוק המקררים, ב-2004 הגענו ל-22% וב-2005 נהיה מעל 25%", אומר קושניר.

במפעל בעפולה מיוצרים כ-75%- 70% מקו המקררים של תדיראן אמפא (במותגים אמקור ותדיראן), והיתר מיובא מטורקיה, בעיקר מקררים קטנים ומשרדיים.

מפעל המקררים בעפולה תופעל בעבר בידי תדיראן מוצרי צריכה, שבבעלות (100%) קורייר האמריקאית, המפעילה בסמוך למפעל המקררים בעפולה, מפעל מזגנים.

החל ב-1 בינואר 2005 הועבר הייצור לידי תדיראן-אמפא. במקביל, מחזירה תדיראן-אמפא את המותג אמקור לקו מוצרי החשמל הלבנים לבית, ממנו נעלמו כליל המותגים הישראלים. החברה תייצר במפעלי מרלוני באיטליה וכן בטורקיה, קו הכולל תנורי בישול, מכונות כביסה, מייבשי כביסה ומדיחי כלים, תחת המותג אמקור, כאמור, שישווקו בישראל החל מימים אלה.

מוצרי אמקור ישווקו במקביל לקו המוצרים הלבנים המיובא ספקטרה, של תדיראן-אמפא, המיוצר באותם מפעלים. ספקטרה ממוצב ברמה עממית בעוד מוצרי החשמל של אמקור ימוצבו ברמה גבוהה, ויהיו יקרים ב-30%.

לפי נתוני תדיראן-אמפא, סה"כ ייבוא המקררים אשתקד היה בהיקף 230 אלף יחידות מקררים, בהיקף כ-500-600 מיליון שקל, במחירים לצרכן. אמקור תופסת כ-22% עם כ-50 אלף מקררים, הגדולה בשוק המקררים מעל 500 ליטר. המתחרה אחריה הוא קריסטל, עם המותג אמנה.

קושניר גילה כי היקף מכירות תדיראן-אמפא אשתקד הסתכם ב-350-400 מיליון שקל, והשנה תסתכם ברווח נקי של 8-10 מיליון שקל. זאת, לאחר הפסדים כבדים של החברה בשנים האחרונות, מהליכ התייעלות ופיטורים.

כיום מעסיקה תידראן אמפא כ-450 עובדים, מהם כ-350 בשירות וכ-100 באגף הסחר וההנהלה.

לדברי קושניר, מאחר שהחברה ייצרה תזרים מזומנים חיובי של כ-20 מיליון שקל אשתקד, ומתכננת להגיע לתזרים של כ-30 מיליון השנה, הבעלים לא שוקלים הנפקה בשלב זה.