פ.מ.ס נדרשה לערוך מחדש את דו"חותיה השנתיים עפ"י המלצות ברנע

פ.מ.ס: מדובר בטעות בתום לב; לא יהיו שינויים בנתונים הכספיים

חברת פ.מ.ס של דניאל בלום הייתה החברה הראשונה שנסחרת בתל אביב (למעט הדואליות) שפרסמה את דו"חותיה לשנת 2004 כבר שלשום. אלא שאתמול הודיעה רשות ני"ע לחברה, כי אינה מקבלת את דו"חותיה, וכי על פ.מ.ס לערוך אותם מחדש ולהגישם שוב.

הסיבה לדחיית הדו"חות נובעת מכך שבפ.מ.ס התעלמו מההנחיות החדשות בנוגע לפרסום הדו"חות, כפי שגובשו על ידי ועדת ברנע. תקנות אלו נכנסו לתוקפן בתחילת השנה, ובפועל - החל מהדו"חות השנתיים של החברות.

כזכור, השינויים העיקריים שוועדת ברנע החליטה עליהם (ואושרו ברשות) מרחיבים את מידת הגילוי בדו"ח התקופתי, ולמעשה משווים את מידת הגילוי לזו שהחברות מחויבות לה בתשקיף: תיאור מורחב על עסקי החברה, מוצריה, הרווחיות מהמוצרים, המגמות והתחרותיות בענף, העובדים בכל מחלקה, הסיכונים הספציפיים בעסק והסיכונים בכלל ועוד. למעשה, מעתה כל דו"ח תקופתי שיוגש על פי הכללים המקומיים יהיה זהה ברמת הדיווח לתשקיף שמקובל כיום.

בנוסף, יכללו הדו"חות מידע צופה עתיד, לו יהיה צמוד Safe Harbor (נוסח משפטי שמדגיש כי מדובר בהערכות בלבד).

הקלות בפרסום התשקיף

במקביל להרחבת הדו"חות השנתיים, מקבלות החברות הקלה ניכרת בפרסום התשקיף. משום שהפרטים נמסרים במלואם בדו"ח השנתי, חברה שתרצה לבצע הנפקת המשך במהלך השנה, תוכל לפרסם תשקיף "רזה" מהמקובל היום, ולהפנות את הקורא לדו"ח השנתי המורחב.

כלל זה אינו תקף לגבי החברות הדואליות, שמפרסמות את תוצאותיהן על-פי התקינה האמריקנית, וממילא מגישות דו"ח תקופתי מורחב על פי דרישת ה-SEC - רשות ני"ע האמריקנית (דו"חות F-20 או K-10).

פ.מ.ס, כאמור, הייתה החברה הראשונה שפרסמה את תוצאותיה מבין החברות שנסחרות רק בתל אביב, אולם הדו"חות הוגשו במתכונת הישנה ולא על פי התקנות החדשות. בחברה מסבירים, כי ההגשה על פי המתכונת הישנה נבעה מטעות בתום לב, שכן בחברה חשבו שעד סוף מארס ניתן להגיש את הדו"ח במתכונת הישנה, ולדחות את הדו"ח המורחב עד סוף מאי. החברה תגיש את הדו"חות במועד מאוחר יותר על פי המתכונת החדשה, ולדבריה לא אמורים להיות בהם שינויים בנתונים הכספיים במאזן ובדו"ח הרווח וההפסד לעומת אלו שכבר הוצגו שלשום.

פ.מ.ס, נזכיר, דיווחה כי בשנה כולה נרשמו מכירות של 351.5 מיליון שקל, 64% יותר מבשנת 2003. הרווח התפעולי זינק ב-66% ל-125.3 מיליון שקל, והרווח הנקי זינק בכ-69.4%, ל-98.2 מיליון שקל.

גם ברבעון הרביעי לבדו מדובר בתוצאות מרשימות. המכירות חצו לראשונה את רף ה-100 מיליון שקל, ל-103.6 מיליון שקל (61.4 מיליון שקל ברבעון המקביל), הרווח התפעולי עמד על 34.4 מיליון שקל (20.7 מיליון שקל במקביל), והרווח הנקי הסתכם בכ-29 מיליון שקל (17.7 מיליון שקל במקביל).

לצד הגידול המרשים בדו"ח הרווח וההפסד, הציגה פ.מ.ס שיפור ניכר בתזרים המזומנים. ב-2004 יצרה החברה תזרים שוטף של 106.9 מיליון שקל, לעומת 45.7 מיליון שקל ב-2003 ו-52.7 מיליון שקל ב-2002. הגידול החד בתזרים נבע ראש ובראשונה מהזינוק ברווח, אך גם מירידה של 17.4 מיליון שקל ביתרת הלקוחות וגידול של 20.8 מיליון שקל ביתרת הספקים של החברה.

קופת המזומנים של פ.מ.ס כוללת, נכון לסוף השנה, 93.8 מיליון שקל במזומנים, ועוד 1.5 מיליון שקל בבטוחות סחירות. מנגד, צד ההתחייבויות של החברה נטול לחלוטין מחובות פיננסיים, כשלחברה הון עצמי של 223.3 מיליון שקל, מתך מאזן של 278.7 מיליון שקל.