בארינבוים ונוחי ממשיכים לעשות עסקים: כלל פיננסים רכשה 8% מוורלד גרופ ב-9.6 מיליון שקל

מדובר בהמשך לשיתוף הפעולה בין בארינבוים לקבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר לאחר רכישת פולגת

חברת וורלד גרופ הולדינגס , שבשליטת צביקה בארינבוים, הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם כלל פיננסים חיתום למכירת מניות רדומות שהחזיקה תמורת 9.6 מיליון שקל. המניות, המהוות כ-8% מההון של וורלד גרופ, נמכרו במחיר של 20 שקל למניה (מחיר השוק). מדובר בהמשך לשיתוף הפעולה בין בארינבוים לקבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר. לפני כחודש רכש בארינבוים מידי חברה-בת אחרת של הקונצרן, כלל תעשיות, את השליטה בחברת הטקסטיל פולגת תמורת 34 מיליון דולר.

בנוסף, יוקצו לכלל פיננסים, ללא תמורה, אופציות הניתנות להמרה למניות ולאג"ח להמרה של וורלד גרופ, שעשויים להעלות את שיעור אחזקותיה לכ-11% מהון החברה (בדילול מלא). כתוצאה ממכירת המניות הרדומות, יגדל ההון העצמי של וורלד גרופ ב-9.6 מיליון שקל ל-100 מיליון שקל. נכון להיום נסחרת החברה לפי שווי של 120 מיליון שקל. כלל פיננסים מלווה את קבוצת וורלד גרופ מזה זמן, ובין היתר, הובילה את ההנפקות האחרונות שבוצעו בקבוצה, של סאטקום מערכות וורלד גרופ עצמה. בארינבוים, יו"ר וורלד גרופ, מסר היום כי בהשקעתה של כלל פיננסים הוא רואה "הבעת אמון באסטרטגיית ההשקעה של החברה. יש חשיבות עליונה בהגדלת ההון העצמי של החברה, מעבר לרווחיות השוטפת. בתהליך הצמיחה המואץ של וורלד גרופ חשוב לנו לשמור על יחסים הולמים בין חוב להון עצמי כדי לשמור על רמות מינוף סבירות. לכן, אנו פועלים כל העת להגדלת הון החברה תוך הכנסת שותפים ראויים".

וורלד גרופ נשלטת על ידי בארינבוים, באמצעות חברת התוכנה SPL שמחזיקה 65% ממניותיה. בעל מניות נוסף טרם כניסת כלל פיננסים הוא מנכ"ל החברה, אודי אמיר, המחזיק 4.9% מההון.

החברה פועלת כיום בשלושה תחומים: אחזקה של 52% בחברת סאטקום (לשעבר גילת סאטקום), העוסקת במתן שירותי תקשורת פנים ארצית ובינלאומית באמצעות לוויין; בעלות מלאה בחברת וורלד גרופ קונסלטינג, הפועלת בתחום התוכנה; ופעילות חדשה יחסית בתחום הספנות, של רכישת אוניות צובר והחכרתן, המתבצעת באמצעות החברה-הבת וורלד גרופ שיפינג והמנוהלת ע"י מנכ"ל צים לשעבר, מתי מורגנשטרן.

לאחרונה דיווחה וורלד גרופ על רכישת השלד הבורסאי עתיר ההפסדים של זאבי מחשבים, חברה הנתונה מזה כשנתיים בפירוק. וורלד גרופ תשקיע 8 מיליון שקל בהון העצמי של זאבי מחשבים, כדי להחזיר את המניות למסחר בבורסה. לאחר מכן, בכוונתה לצקת לתוכה פעילות ריאלית. הנכס העיקרי של זאבי מחשבים כיום הוא הפסד לצרכי מס של כ-100 מיליון שקל, אך מסכום זה יש להפחית כ-38 מיליון שקל - חובות שצפויים להימחק במסגרת הסדר הנושים.

וורלד גרופ צפויה לרשום רווח הון נאה של כ-14 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, בעקבות דילול אחזקותיה בחברה-הבת וורלד גרופ קונסלטינג, בעקבות הסכם לרכישת טליאנט, חברה אמריקאית מתחרה. היקף הרכישה נאמד ב-18 מיליון דולר, חלקה באמצעות הקצאת 17% ממניות וורלד גרופ קונסלטינג, שתתבצע לפי שווי חברה של 29 מיליון דולר.