קשר אחד לשבוע

האחים, זוהר (56, משמאל) ויהודה (63) זיסאפל

בעלי השליטה בקבוצת רד שהוקמה לפני כ-25 שנה והפכה מאז לאחת מ"חממות" ההיי-טק הגדולות בישראל. קבוצת רד גידלה עשרות חברות, שחלקן נמכרו (לננט, רדלן, רדנט וארמון) וחלקן הונפקו (רדוור, רדוויז'ן, סרגון, רדוויו, סיליקום, רדקום וריט). החברה העיקרית בקבוצה, רד תקשורת מחשבים, נותרה פרטית והיא מנוהלת על ידי אפי וכטל. מדובר בחברה פרטית שמייצרת ומפתחת פתרונות בתחומי המחשוב והטלקום ומכירותיה עמדו אשתקד על כ-130 מיליון דולר. לזיסאפלים גם זרוע נדל"ן, בינת נכסים, שבבעלותה משרדים ובנייני היי-טק בשטח כולל של כ-170 אלף מ"ר, ברמת החייל בתל אביב ובהר החוצבים בירושלים. בסך הכול מוערך הונם של הזיסאפלים בכ-300-500 מיליון דולר כל אחד.

זוהר זיסאפל נחשב ל"שר החוץ" של הקבוצה ואילו יהודה שומר על פרופיל נמוך יחסית. "אנחנו הפכים בכל חתך, בכל פרמטר", אמר יהודה זיסאפל בעבר על אחיו. "אנשים מבחוץ לא מבינים איך אנחנו מסתדרים. אבל אנחנו מכירים אחד את השני, ויודעים איך לחיות עם השוני ולנצל את היתרון שבו. אנחנו רואים דברים בצורה שונה, והדברים אמורים לגבי כל השקעה, מוצר, שוק או חברה חדשים. תוך כדי הדיון הענייני אנחנו מצליחים לקבל הסכמה, ואז הראייה שלנו יותר עמוקה ושלמה, כי לכל נושא יש נקודת מבט הפוכה, יש קונטרה. במשפחה יש הרבה סיבות למה הדברים עלולים להיכשל. מעורבים בזה גם עניינים רגשיים, ומסובך לנהל עסקים בצורה רגשית. אנחנו מנסים לנטרל את הפן הזה, ונראה לי שדווקא מפני שאנחנו הפכים כאלה, יותר קל לנו לעשות את זה".

הבן, רועי זיסאפל (33)

מנכ"ל חברת ההיי-טק רדוור, יצרנית מתגים לניתוב תעבורת עומסים באינטרנט, הנסחרת בוול-סטריט לפי שווי של כ-400 מיליון דולר, ונחשבת לחברה המוצלחת ביותר בקבוצת רד. אביו משמש כיו"ר החברה וזיסאפל הבן כבר הספיק למכור מניות רדוור בשנים האחרונות בכ-18 מיליון דולר. על הקשר עם אביו אמר זיסאפל: "כן חברה של אבא, לא חברה של אבא - אני לא מתעסק בזה. אלה שבתוך המערכת יודעים מה אני עושה, וכל היתר לא מטרידים אותי. שייתנו את הקרדיט לאבא". על המשפחה בכלל: "אני לא רוצה לדבר יותר מדי על המשפחה. זאת משפחה פולנית - מכל דבר נעלבים".

על קריירה אלטרנטיבית: "אולי שחקן כדורסל. אבל אני לא מצטער. אני לא גבוה מספיק, לא מהיר מספיק ולא חזק מספיק. שתי מכות מכושי חסון, והייתי פורש גם ככה".

האישה, פרופ' נאוה זיסאפל

פרופ' זיסאפל, ראש מרכז המוח בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מתמחה בעיקר במנגנוני שינה ביולוגיים. על בסיס מחקריה, הקימה זיסאפל ב-1991 את חברת הסטארט-אפ "נעורים", יחד עם בעלה. זיסאפל משמשת כסמנכ"ל המחקר והטכנולוגיה של החברה, שמפתחת תרופות למערכת העצבים המרכזית (מוח וחוט שדרה) ובמיוחד בתחום מחלות הזקנה (פרקינסון, אלצהיימר ודומותיהן, הנובעות מגיל, דיכאון, חרדה וכד'). לחברה קבוצת מחקר בישראל וקבוצת פיתוח עסקי ושיווק בשווייץ. נעורים ניסתה במהלך שנת 98' לגייס כ-25 מיליון שקל בבורסה בתל אביב, לפי שווי של כ-100 מיליון שקל, אבל ההנפקה בוטלה בעקבות חוסר התלהבות של המשקיעים.

האשה לשעבר, עו"ד הילה זיסאפל

בת 56, יועצת משפטית ומזכירה של חברת שרם-פודים-קלנר (לפנים דוברת-שרם) מאז הקמתה בשנת 1991. מאז 2003 משמשת גם כמשנה למנכ"ל החברה. שכרה ב-2003 הסתכם בכ-400 אלף שקל, כאשר זיסאפל קיבלה סכום דומה בהלוואה לרכישת מניות.

זיסאפל היא אשתו לשעבר של זוהר זיסאפל ואמה של הסופרת כליל זיסאפל. בניגוד לגירושים מתוקשרים אחרים בעולם העסקים, מעולם לא פורסם מה קיבלה זיסאפל כשהתגרשה, אך על פי ההערכות, מאחר ומדובר בעורכת דין שגם מבינה בביזנס, מדובר במיליוני דולרים, ולא בודדים.

עו"ד זיסאפל נוסעת במכונית ב.מ.וו חדישה. היא נחשבת לחברמנית, מוערכת ומעורבת בצורה אינטימית בכל העסקאות הגדולות של שרם-פודים-קלנר (שרפ"ק). אחיינה, רועי זיסאפל, שימש דירקטור בחברה הבת שרפ"ק טכנולוגיות בתקופה שבה יצא עם בתו של שרם. בינתיים, רועי זיסאפל כבר לא מכהן כדירקטור בחברה וכמו כן, ללא קשר כמובן, גם איננו יוצא עם בתו של שרם.

הבת, כליל זיסאפל

בתו של זוהר, בת 28, העבירה את שירותה הצבאי ככתבת ועורכת בעיתון "במחנה".

מאז שחרורה היא פרסמה שני ספרים, "מלאך בשר ודם" ו"בטבעת זו" (שתורגם גם לגרמנית ולהולנדית), וספר קצר בשם "אגלי זיעה ודמע". היא לומדת אמנות בלונדון ובמשך תקופה ארוכה הייתה בת זוגו של השחקן והבדרן גיל קופטש. על שם כליל ואחיה מיכאל רשומה החברה MICHAEL & KLIL HOLDINGS LTD, שמחזיקה במניות של חברות מקבוצת רד.