האהבה כבר לא מעבר לפינה: אושרה רצועת חדשות יומית מוקדמת לחדשות ערוץ 2

היומן המוקדם בא במקום רצועת הטלנובלה היומית המשותפת לשלוש הזכייניות

מועצת הרשות השנייה אישרה יומן חדשות מוקדם לחדשות ערוץ 2 במקום רצועת הטלנובלה היומית המשותפת לשלוש הזכייניות. ההחלטה התקבלה בעקבות שימוע שערכה מועצת הרשות לחברת החדשות של ערוץ 2 ולהנהלת ערוץ 10, זאת בנוסף להצגת עמדותיהם של הרשות השנייה ושל הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין.

לאחרונה העבירה חברת החדשות של ערוץ 2 בקשה לרשות השנייה לאשר שידורו של יומן חדשות מוקדם בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 19:15-20:00. רצועת החדשות אושרה במקום רצועה המשותפת לזכיינים היום, רצועה בה שודרה עד כה הטלנובלה "אהבה מעבר לפינה".

במסגרת האישור שניתן התחייבה חברת החדשות כי היומן המוקדם יכלול גם חדשות בענייני תרבות, טכנולוגיה וחדשות מקומיות מהפריפריה. בנוסף, חברת החדשות, בראשותו של שלום קיטל, הודיעה כי הזכיינים יקצו לטובת הפקת היומן תקציב נוסף לחברת החדשות מעבר לתקציב השוטף, לצורך כיסוי מלוא תקציב ההפקה. התחייבות זו מהווה גם היא תנאי לאישור המועצה.

היומן יעלה לתקופת ניסיון של שלושה חודשים, כפי שביקשה חברת החדשות, ובמסגרת זמן זה תיבדק על ידי מנכ"ל הרשות עמידתו בהנחיות המועצה. במועצה הדגישו כי חלה חובה על חברת החדשות של ערוץ 2 כי לפחות 25% מהכתבות המשודרות ביומן החדשות המוקדם, מידי יום, ילוו בכתוביות בעברית.

מנשה סמירה, יו"ר מועצת הרשות השנייה ומוסקו אלקלעי, יו"ר ועדת הטלוויזיה אמרו כי, "המחוקק והרגולטור קבעו מגבלות שיאפשרו תחרות בין ערוץ 10 לערוץ 2 בתנאים מסוימים וביניהם הגבלת הרצועות של ערוץ 2. מאחר ורצועת יומן החדשות המוצעת בערוץ 2 תבוא במקום רצועה קיימת, ומאחר שתכניה ואופייה תואמים את מדיניות השידור של המועצה, אישרנו את הבקשה של חדשות ערוץ 2".