לראשונה בתולדות המדינה: הרב הראשי מצגר נחקר בחשד לקבלת טובות הנאה

הרב יונה מצגר חשוד בקבלת אירוח חינם במלון; פרקליטו: אין בחשדות דבר והרב יענה על כל השאלות

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) חקרו היום (א') באזהרה את הרב הראשי יונה מצגר, בחשד שקיבל טובות הנאה מבית המלון היוקרתי "מצודת דוד" בירושלים בחגים.

מדובר בהטבות שהיקפן נאמד בעשרות אלפי שקלים. זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה בה נחקר רב ראשי תחת אזהרה. החקירה נערכה בלשכתו של הרב מצגר בירושלים.

לפני חודשיים התיר היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפתוח בחקירה ראשונית של הפרשה, שנחשפה בערוץ 2, לאחר שההסברים הראשונים שניתנו ע"י הגורמים הרלוונטיים לא היו מספקים. מזוז התנה את חקירת הרב באישורו האישי.

לאחר שחוקרי היאח"ה פשטו על משרדי הרבנות הראשית ועל בית המלון, שם אספו מסמכים שונים ובין היתר כאלה הקשורים להרגלי הלינה של הרבנים הראשיים לשעבר, פנתה המשטרה בבקשה למזוז להתיר את חקירתו של מצגר.

לאחר שעיין בחומר הראיות שנאסף עד כה, נתן מזוז "אור ירוק". בראיון לכתב העת "כותרת" רמז מזוז, כי היה על מצגר להשעות עצמו עד לסיום החקירה.

על-פי החשד, בפסח האחרון התארחו הרב מצגר ובני משפחתו בשני חדרים בבית המלון, אך מצגר התבקש לשלם תשלום בסיסי בלבד עבור הסעודות במלון. הרב שילם תשלום חלקי עבור הארוחות, אולם עד היום לא שולם כל החוב.

ברישומי המלון, הוצגו חדרי משפחת מצגר כ"חינם", וצויין שמנהל המלון עצמו אישר את ההטבות. ברישומי ישיבת ההנהלה של המלון נכתב, כי "נוכחות הרב הראשי לישראל היוותה מקור מצוין ליחסי ציבור".

בתקופה שבה שהה מצגר בבית המלון ובמהלך כל השנה, מימנה המדינה שכר דירה בגובה של 1,500 דולר, בעבור דירה ששכר מצגר בשכונת רחביה בירושלים, למטרות שהייתו בבירה במהלך החגים.

מצגר טוען, כי "חוזה הדירה ששכר ברחביה קובע, שבעל הדירה יכול לחזור לדירתו בחגים, ובמקרה כזה ייאלץ הרב לצאת מן הדירה".

פרקליטו של הרב, עו"ד יעקב וינרוט, אמר ל"גלובס": "ממה שידוע לו, סבור הרב הראשי שאין בחקירה הזו כדי להעלות דבר וחצי דבר, שכן אין כמוהו לדעת שהוא מעולם לא ביקש ולא קיבל איזושהי הנחה במלון.

"הוא הורה לשלם תשלום מלא ולכן הוא משוכנע שבסופו של יום החקירה הזו לא תעלה דבר, והוא ימסור למשטרה תשובות מלאות לכל השאלות שיישאל".

בעבר אמר וינרוט, כי "לשכת הרב הילכה בכל ענייני אירוח הרב הראשי בתלם חרוש ולא חידשה דבר. כל שנעשה היה על-פי הנהלים המקובלים מימים ימימה".