אילת מצטרפת ליצרנים הפרטיים: העירייה ויזמים יקימו תחנת כוח ב-50 מיליון דולר

תספק חשמל לצרכנים גדולים ולמלונות * בוחנת רכישת גז טבעי ממצרים או מירדן לתפעול התחנה

עיריית אילת, החברה הכלכלית אילת, ומספר חברות ואנשי עסקים, ישקיעו 50 מיליון דולר, בהקמת תחנת כוח מקומית באילת, בהספק של 50 מגה-וואט. כך נודע ל"גלובס".

התחנה תספק חשמל מוזל בעיקר לצרכנים גדולים בעיר ולרשתות בתי המלון. הקבוצה בוחנת אפשרות לרכוש גז טבעי ממצרים או מירדן לצורך תפעול התחנה. עו"ד גידי פרישטיק, המייצג את היזמים, אישר את הידיעה.

תחנת הכוח תספק חשמל חלופי, במחירים זולים ממחיריה של חברת החשמל, ל"איגוד צרכנים" אשר מתגבש באילת.

למיזם שותפים עיריית אילת, החברה הכלכלית אילת (חכ"א), חברת 5TAG, אשר בבעלותו של אלכס גולדנגורן, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד רה"מ, וחברת PS אשר בבעלותם של רו"ח ניסן כספי ואלון זנד.

לדברי היזמים, בכדי למנוע מצב בו התחנה לא תעמוד בביקושים, בכוונתם לבחון קניית חשמל מיצרנים פרטיים בישראל, שיוליכו החשמל לאילת, או מיצרנים שיוליכו החשמל מעקבה או טאבה.

חיים אלעל, מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית אילת, מי שמוביל את המיזם, מסר כי באחרונה נבחנות מספר הצעות וטכנולוגיות עדיפות להקמת תחנת הכוח. לדבריו, הקמת הפרויקט תהווה מנוף לפיתוח כלכלי באילת.

המיזם הוצג בפני ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי. יצחק-הלוי מסר כי עיריית אילת תקדם את הפרויקט כדי שיקדם שיתופי פעולה איזוריים עם ירדן ומצרים.

בעליה של חברת 5TAG, אלכס גולדנגורן, ציין כי ''הוקמו שלושה צוותי פעולה: צוות בינלאומי אשר אמון על התכנון הכלכלי והמימוני, צוות הנדסי אשר אחראי על המפרט ההנדסי ועל שמירה על איכות הסביבה; וצוות שיווקי אשר פועל מול גורמי התיירות וצרכני החשמל הגדולים בעיר".