החברה הממשלתית החדשה נמלי ישראל, המופקדת על פיתוח הנמלים, הכריזה היום (ג') על זכייתה של חברת א. ארנסון במכרז לביצוע עבודות בנייה ותשתית בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה.
העבודות במכרז כוללות ייבוש שטחים ימיים, בניית רציפים והקמת תשתיות בהיקף של כ-500 מיליון שקל. א. ארנסון זכתה במכרז בו התמודדו 5 חברות נוספות, שעברו את שלב ה-PQ - דניה-סיבוס, קבוצת אשטרום, החברה הדנית E.Pihl&Son, שפיר הנדסה אזרחית וימית וסולל בונה.
פרויקט הכרמל שלב א', שהינו חלק מתוכנית הפיתוח להרחבת נמל חיפה, נחשב לאחד מפרויקטי התשתית הגדולים במדינה. הוא יכלול הקמת מסוף מכולות מודרני משולב עם רציף חדש באורך של 700 מטר ובעומק מים של 14 מטר. כן יוקם רציף מטען משני באורך של 250 מטר.
המסוף החדש יצויד בעגורנים מתקדמים לפריקה, טעינה ואחסנה של מכולות, ויוקמו שטחי תפעול ואחסון נרחבים. בנוסף, יוקם מתחם שער כניסה ויציאה משוכלל, המשלב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל, דן תיכון, מסר, כי פרויקט הכרמל שלב א' יבוצע בהשקעה כוללת הנאמדת ב-1.2 מיליארד שקל, ויציב את נמל חיפה בין 50 הנמלים הגדולים והמובילים בעולם. "נמל חיפה יהפוך לנמל מודרני ומשוכלל, המשלב את המערכות המתקדמות בתחום", אמר.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל, עמוס רון, מסר, כי העבודות בפרויקט צפויות להתחיל עוד השנה. הוא ציין, כי שלב זה הנו השלב הראשון מתוך תוכנית פיתוח בת 4 שלבים, הנאמדת ב-10 מיליארד שקל ומשלבת תשתיות תחבורתיות אחרות - יבשתיות ואוויריות, שיוקמו באיזור.
המכרז התייחס לביצוע עבודות ימיות לייבוש שטח של 260 דונם, עבודות פיתוח שטח, סלילה, מערכות חשמל ותאורה, תשתיות מים, ניקוז, תקשורת, עבודות כלונסאות ובטונים לצורך ביסוס לעגורנים ועוד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.