הרכבת מגיעה לירושלים: קו הרכבת המשודרג ירושלים-ת"א ייחנך באפריל; הנסיעה - 70 דקות

עלותו 600 מיליון שקל, והוא עובר דרך בית שמש; ספג ביקורת כי הוא אינו יעיל תחבורתית וכלכלית

משרד התחבורה יחנוך ב-9 לאפריל את קו הרכבת ירושלים-ת"א דרך בית שמש. מדובר בפרויקט לשדרוג קו הרכבת המנדטורי, שעלותו הסתכמה בלמעלה מ-600 מיליון שקל.

משך הנסיעה בין ירושלים לתל אביב באמצעות קו זה, יהיה למעלה מ-70 דקות. קו הרכבת המשודרג ייצא מירושלים מתחנת הרכבת החדשה בשכונת מלחה שבדרום העיר, ויעבור דרך בית שמש לת"א.

בשלב הראשון יפעלו 15 רכבות לכל כיוון ביום, כאשר זמן הנסיעה בין הערים ירושלים ובית שמש יהיה 35 דקות.

שר התחבורה, מאיר שטרית, אמר כי יש חשיבות רבה לקישור ירושלים לבית שמש ולרשת הרכבות הארצית.

שטרית ציין, כי חיבור ירושלים לרשת הרכבות הארצית התאפשר לראשונה מזה 7 שנים. לדבריו, צפוי ביקוש רב לרכבת, והנתונים הקיימים מצביעים על כך שבקו בית שמש-ת"א נוסעים מדי חודש 50 אלף נוסעים.

במקביל מקדם משרד התחבורה באמצעות רכבת ישראל את הקו המהיר לירושלים דרך מודיעין. משך הנסיעה בקו זה יהיה 28 דקות ועלותו למעלה מ-3 מיליארד שקל.

פרויקט הרכבת המשודרגת ספג ביקורת רבה בעיקר על רקע דו"ח מקצועי שקבע כי הקו אינו יעיל תחבורתית וכלכלית.

בנוסף, נמתחה ביקורת כי הקו קודם על רקע החלטה פוליטית, בניגוד להחלטת הדרג המקצועי במשרד התחבורה.

חלק ניכר מהביקורת מתייחס לחריגות תקציביות ולחריגות בלוחות הזמנים. במקור הפרויקט היה אמור לעלות 180 מיליון שקל ומשך הביצוע היה שנה וחצי, שני יעדים שלא מדו בהם.

מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, צפוי להתייחס לפרויקט זה בדו"ח הקרוב.