דור כימיקלים סיימה ההרפתקה בחו"ל: 92% ממניות טריאופאן יעברו לרשות הבנקים

לדור יוותרו אחזקות בהיקף של 4.6 מיליון אירו בטריאופאן כשההלוואה בהיקף 10 מיליון אירו שניתנו לטריאופאן תהפוך לחלק מההון העצמי של טריאופאן

דור כימיקלים סיימה בסוף השבוע את ההרפתקה שלה בחו"ל. החברה, באמצעות החברה הבת דור פילם, וביין קפיטל (שותפתה של דור בטריאופאן), הגיעו בסוף השבוע להסכם עם הבנקים הנושים לקבוצת טריאופאן. לפי ההסכם יומרו 68% מהלוואות הגישור שנתנו הבנקים הממנים לטריאופאן, בסך של כ-84.5 מיליון אירו, יומרו למניות טריאופאן. שיעור ההמרה הנ"ל משקף לטריאופאן שווי שוק של כ-92 מיליון אירו. לפיכך, לאחר ההמרה יחיזקו הבנקים הזרים 92% מהון המניות המונפק של טריאופאן ו-100% מזכויות ההצבעה בה. דור פילם וביין קפיטל יחזיקו ב-8% מהון המניות של טריאופאן, כ-7.4 מיליון אירו כשדור תחזיק כ-5% מסך זה, כ-4.6 מיליון אירו.

בנוסף נקבע כי הלוואה בסך של 10 מיליון אירו, שהעניקה דור כימיקלים לטריאופאן באוגוסט 2004, תהפוך לחלק מהונה העצמי של טריאופאן כשלדור יוקצו אופציות למניות טריאופאן.

בתמורה למניות טריאופאן שיועברו לבנקים המממנים, יהיו פטורות דור וביין קפיטל מכל חבות בשל טריאופאן.

בנוסף יעניקו הבנקים הממנים עד ל-40 מיליון אירו נוספים לטריאופאן.

חברת דור כימיקלים בודקת את השפעת ההסכם על דו"חותיה הכספיים ותמסור את המספרים במועד מאוחר יותר.

למעשה, דור כימיקלים, בשליטת משפחת דנקנר ופולאר השקעות, סיימה את הפרק הבינלאומי בחייה, שנתיים בלבד לאחר שהתחילה אותו. חברת טריאופאן ריכשה כ-90% מפעילותה של דור כימיקלים.

דור כימיקלים צפויה כעת למחוק את יתרת השקעתה בקבוצת טריאופאן, אשר עומדת על כ-67 מיליון שקל.

הונה עצמי של דור כימיקלים עומד כיום על 127 מיליון שקל כך שלאחר המחיקה שתבוצע צפוי הונה העצמי של החברה (כתוצאה מההפסד שייגרם), להסתכם בכ-60 מיליון שקל. עם זאת, בשל ההלוואה האמורה, בהיקף של 10 מיליון אירו, שהעניקה דור לטריאופאן העשויה להביא החברה לבצע הפחתות נוספות, עשוי הונה העצמי של דור להתאפס.

דור כימיקלים יצאה למסע הרכש באירופה לפני כשנתיים והפכה בתוך שנה בלבד מחברה קטנה בשווי של עשרות בודדות של מיליוני שקלים ומחזור מכירות של 213 מיליון שקל, לחברת ענק עם מחזור מכירות של מיליארד שקל אשר שוויה בבורסה עמד על כ-60 מיליון דולר. לאחר הרכישות, שרובן ככולן מומנו על ידי אשראי נדיב שהוענק לחברה על ידי הבנקים הזרים, הגיעו הצרות בעקבות הרעה בעסקיה של החברה: ההפסדים החלו להיערם, הערת עסק חי הוצמדה לקבוצת טריאופאן, החברה הגיע להסדרים מחודשים עם הבנקים, הערת העסק החי הוסרה ואז שוב לא הצליחה לעמוד ביעדים החדשים שהוצבו לה.

בנוסף לצעד זה, צבי מו"ר, האיש החזק בחברה, קיבל מדור בונוסים והלוואות ללא קבלת אישורים מתאימים, מה שהביא לפרישה של כל השדרה הניהולית בחברה.