מנכ"ל אמקור: החברה תמכור נדל"ן והבעלים יזרימו כספים בשל הקשיים

הערכות: חובות אמקור לספקים - עשרות מיליוני שקלים * תפטר 250 מבין 950 עובדיה

"הבעלים של חברת אמקור - חברת הארגז ואמפא - יזרימו כספים לחברה, חלקים מהנדל"ן של החברה ימומשו כמקור נוסף, ואנחנו מקווים שהמערכת הבנקאית תלווה אותנו בתהליך". כך אמר היום (ג') ל"גלובס" מנכ"ל אמקור, חיים שולמן, בהתיחסו לקשיים הפיננסיים אליהם נקלעה החברה. גורמים בענף מעריכים, שהחברה חייבת לספקים עשרות מיליוני שקלים.

שולמן הוסיף, כי במסגרת תוכנית ההתייעלות, תחולק אמקור ל-4 חטיבות: חטיבת מקררים/מקפיאים שתמשיך לפעול בתל-אביב; חטיבת המוצרים לאיכות וטיפול באוויר - מזגנים, מייבשים, מצננים, מטהרי אויר, יוניזטורים - שתרוכז בבית שמש (כיום מפוזרת הפעילות בתחומים אלה בתל-אביב, בבית שמש ובחולון); חטיבת אוניטרול לאביזרי אמבטיה ברחובות; וחטיבה של מנועים חשמליים בירושלים.

לדברי שולמן, יקטן המטה בשני שלישים, ומספר העובדים הכולל יקטן מ-950 ל-700. במסגרת ההתייעלות, תפסיק אמקור את פעילות הסוכנויות הטכניות, המוצרים הפרה-רפואיים, קבלנות משנה במספר דיסציפלינות ועוד. פעילות זו תרמה, לדבריו, אחוזים שוליים במכירות אמקור, אך דרשה השקעה מרובה ברמת הטיפול וההשקעה.

לדברי שולמן, מנהלת החברה מו"מ עם מספר גורמים המתעניינים בפעילות החטיבות השונות. הוא מעריך, כי ההתארגנות של החברה בחלוקה לחטיבות, תקל על מציאת שותפים אסטרטגיים. שולמן הוסיף, כי החיפוש אחרי שותף אסטרטגי אינו מצטמצם רק בשותף שישקיע אקוויטי, אלא גם ברמה של הסכמי ידע וטכנולוגיה.

שולמן אמר, כי הקשיים אליהם נקלעה החברה נובעים משנתיים קשות במיוחד בתחום היצוא לאירופה. לדבריו, אין בכוונת החברה לוותר על נושא המקררים, שהוא ליבת העיסוק שלה.

גורמים בענף אומרים, כי התחרות הקשה בענף המקררים, יחד עם המיתון ואי הכנסת שותף אסטרטגי לחברה, הם שגרמו לאמקור להגיע למצבה. מחזור המכירות של אמקור נאמד ב-100 מיליון דולר בשנה.« מאת זהבה דברת « מנכ"ל אמקור: החברה תמכור נדל"ן והבעלים יזרימו כספים בשל הקשיים « הערכות: חובות אמקור לספקים - עשרות מיליוני שקלים * תפטר 250 מבין 950 עובדיה