ביה"ס למשפטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה - במקום הראשון בישראל בהיבט הפופולריות של מחקריו

כך עפ"י אתר האינטרנט SSRN, המפרסם מחקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם, ומדרג את המוסדות עפ"י מס' ה"הורדות" של המחקרים

ביה"ס למשפטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה דורג במקום הראשון בישראל ובמקום ה-47 בין בתי הספר למשפטים בעולם, בהיבט הפופולריות של מחקריו.

מדובר בדירוג שמבצע אתר האינטרנט SSRN, המפרסם מחקרים בתחומים שונים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם. בצד מחקרים משפטיים, המפורסמים על ידי בתי הספר למשפטים המובילים בעולם, מפרסם האתר מחקרים בנושאי ראיית חשבון, כלכלה, ניהול, מימון, ומו"מ.

האתר מדרג את המוסדות המחקריים על פי מספר ה"הורדות" באינטרנט של המחקרים המפורסמים בו. ה"הורדות" מבוצעות על ידי קולגות, הנעזרים במחקרים לצורך מחקריהם שלהם.

מספר ה"הורדות" אינו מהווה אמנם אינדיקציה חותכת לאיכות המחקרים, ואולם הוא בהחלט מהווה אינדיקציה משמעותית, וההוכחה לכך היא שבמקומות הראשונים ממוקמים מוסדות המחקר הידועים כמוסדות המובילים. כך למשל, במקום הראשון ממוקם ביה"ס למשפטים של אוניברסיטת הארווארד; במקום השני - אוניברסיטת סטנפורד; אוניברסיטת שיקגו, במקום השלישי; אוניברסיטת קולומביה, במקום הרביעי, ובמקום החמישי - אוניברסיטת קליפורניה. אוניברסיטת ברקלי - במקום השמיני, וביה"ס למשפטים של אוניברסיטת ייל - במקום השמיני.

על פי דירוג האתר, ממוקם ביה"ס למשפטים של המרכז הבינתחומי, במקום ה*47; הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת ת"א, ממוקמת במקום ה-59; הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן - במקום ה-79; הפקולטה באוניברסיטת חיפה - במקום ה-84, והפקולטה של האוניברסיטה העברית - במקום ה-92.

בחינת מספר החוקרים המפרסמים באתר מעלה, כי מהמרכז הבינתחומי - 9 חוקרים מפרסמים באתר; מאוניברסיטת ת"א - 12 חוקרים; מבר-אילן - 8 חוקרים; מאוניברסיטת חיפה - 10 חוקרים; ומהאוניברסיטה העברית - 3 חוקרים.

על פי דירוג האתר, בוצעו למעלה מ-32 אלף "הורדות" מהמחקרים שפירסמו חוקרי אוניברסיטת הארוורד בשנה האחרונה. מפירסומי ביה"ס למשפטים של המרכז הבינתחומי, בוצעו כ-2200 "הורדות" בשנה האחרונה. מהמחקרים של אוניברסיטת ת"א - 1706 "הורדות"; מאוניברסיטת בר-אילן - 939; מאוניברסיטת חיפה - 800; ומההאוניברסיטה העברית בירושלים - 603.

לצד כל אלה, מפרסם האתר גם דירוג אינבידואלי של מרצים על פי מספר ה"הורדות" ממחקריהם. בדירוג זה זכה ד"ר עמיר ליכט מביה"ס למשפטים של המרכז הבינתחומי, מרצה לדיני תאגידים וני"ע.

המרכז הבינתחומי ביקש כעת מהמועצה להשכלה גבוהה לאפשר לו הפעלת מסלול של תואר שני במשפטים עם תיזה. כיום ניתן ללמוד במרכז לתואר שני במשפטים במסלול ללא תיזה.

דיקן ביה"ס למשפטים של המרכז הבינתחומי, פרופ' אמנון רובינשטיין, אמר בתגובה לתוצאות: "מה שנתגלה באתר ידוע לרבים מאתנו ואינו חדש. המרצים שלנו עוסקים במחקר ששימעו יצא זה מכבר בעולם הרחב".