מנכ"ל קרתא: "אקירוב מכפיל את שטח הבנייה בממילא ע"י בנייה לא מאושרת"

אקירוב: "הולצברג אינו מבין דבר; שיטען את הטענות בפני הבוררות; רק העירייה בודקת חריגות בנייה"

מנכ"ל חברת קרתא, אפרים הולצברג, מאשים את איש העסקים אלפרד אקירוב בביצוע חריגות בנייה בפרוייקט ממילא בירושלים. את פרוייקט ממילא בונה חברת אלרוב שבשליטת אקירוב. הולצברג אומר כי, "אקירוב מכפיל את שטח הבנייה בפרויקט באמצעות בנייה לא מאושרת".

אקירוב אמר בתגובה: "שיטען את הטענות בפני הבוררות שמתחילה בשבוע הבא. הולצברג אינו מבין דבר. הוא אינו העירייה. רק העירייה בודקת חריגות בנייה".

הולצברג אומר, כי אקירוב מבצע את הבנייה בפרויקט לפי תב"ע 2909 ג' - תוכנית בנייה אותה ביקש אקירוב לאשר - ושטרם אושרה. זאת, בעוד בפועל תקפה תב"ע 2909 א'.

כדוגמה לחריגות בנייה אותן מבצע אקירוב, מציג הולצברג חתכים של בניינים במגרשים 5 ו-9, בהם אושרה בנייה לגבהים של 20 מטר, ובפועל מתבצעת בנייה לגובה של 32 מטר - מה שמגדיל את שטח הבנייה ב-%50. לדבריו, חברת קרתא מכינה בימים אלה דו"ח על חריגות הבנייה בפרוייקט ממילא. הולצברג רמז, כי הדו"ח יוגש למשרדי מבקר המדינה, אולם סירב לומר למי בדיוק יוגש הדו"ח.

קרתא היא חברה ממשלתית שהוקמה לצורך הקמת פרוייקט ממילא בירושלים. הסכסוך בין אקירוב לקרתא החל לפני חודשים אחדים. ראשיתו בסירוב חברת קרתא לחתום על בקשה לשינוי תוכנית הבנייה בפרוייקט. בקשה זו כללה, בין היתר, הסבת המחסנים בפרוייקט לבתי קולנוע, והפיכת שטחי מעבר להולכי רגל לשטחים מסחריים. קרתא טוענת, כי הסירוב נובע מכך שהצדדים לא באו לידי הסכמה בעניין התשלום שיעביר אקירוב עבור השינויים. עוד טוענת קרתא, כי אין להתיר הפיכת שטחים להולכי רגל לשיטחי מסחר.

מקורבי אקירוב טענו, כי קרתא מתנגדת להפעלת בתי הקולנוע מסיבות דתיות. קרתא טענה בתגובה, כי מעולם לא הביעה התנגדות להפעלת בתי קולנוע בפרוייקט.

לדברי בכירים בקרתא, ניתן יהיה להפעיל בתי קולנוע בפרוייקט לאחר שיושגו הבנות כספיות. לטענתם, מאחר שהעסקה עם אקירוב היא עסקת קומבינציה, על אקירוב להתחייב להעביר תקבולים הנגזרים משינוי התוכנית.

אקירוב הגיש את תוכנית הבנייה החדשה לוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה בירושלים, בהתאם לתיקון 43 לחוק התיכנון והבנייה. בכירים בוועדה המחוזית אמרו בעבר, כי הוועדה צפויה לאשר את הפעלת בתי הקולנוע, אולם לא תאשר את הסבת שיטחי הולכי הרגל למסחר מנימוקים תיכנוניים.

לאחרונה עתר חבר הכנסת אברהם פורז לבג"ץ, נגד סירובה של קרתא לחתום על בקשתו של אקירוב. ראש העיר ירושלים אהוד אולמרט הביע תמיכה באקירוב. הבוררות בין הצדדים תחל בקרוב