ועדת המכרזים במשרד האוצר דחתה את המועד לבחירת הזכיין בפרויקט כביש 431. הוועדה היתה אמורה לפתוח את ההצעות הכספיות, שהגישו 4 הקבוצות המתמודדות, ולהכריז על הזוכה במכרז ביום ה' שעבר. ההכרעה נדחתה על רקע דרישת היועצים המשפטיים של הוועדה לא לפתוח את ההצעות הכספיות עד להחתמת כל הקבוצות על תוכניות העבודה של הפרויקט.
הוועדה השלימה בחודשים האחרונים את הבדיקות של ההצעות הטכניות ואת המודל הפיננסי. לוועדת המכרזים נותר לבחון את ההצעות הכספית, שמהוות את המשקל העיקרי בבחירת הזכיין.
המכרז לכביש 431 הוא מכרז בשיטת ה-PFI שבו זכיין מהסקטור הפרטי, מקים, מתפעל ומתחזק את הפרויקט לאורך כל תקופת ההקמה.
על המכרז מתמודדות הקבוצות: שפיר הנדסה בשותפות עם גנדיר השקעות וניו-קופל; שותפות בין א. ארנסון, רמט והאחים רויכמן; אשטרום וסולל בונה; ודניה סיבוס.
המתמודדות מתחרות על גובה התשלום החצי שנתי שתשלם להן המדינה לאורך תקופת הזיכיון, 25 שנים. הערכה היא, כי התשלום יהיה 80-70 מיליון שקל. כביש 431 הוא כביש רוחב שאמור לחבר בין ראשל"צ מערב דרך רמלה לוד ועד איזור מודיעין. עלותו 1.4 מיליארד שקל.
לקראת השלמת ההליך המכרזי ובדיקת ההצעות הכספיות, מתרוצצות שמועות בענף על הזוכה, שפיר הנדסה, גנדיר וניו-קופל. למרות שההצעות הכספיות טרם נפתחו, גורמים שונים טוענים, כי לקבוצה ההצעה הנמוכה ביותר על רקע המודל הפיננסי.
בוועדת המכרזים דוחים את השמועות ואומרים, כי עד לפתיחת ההצעות הכספיות אין כל משמעות לשמועות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.