סולל בונה הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה למתן צו ביניים, האוסר על רכבת ישראל להתקשר עם מנרב הנדסה ובניין לביצוע עבודות הקמת גשר 6 ועבודות תשתית נוספות במסילת הרכבת לירושלים. השופט יהודה זפט קבע, כי יש לקבל את תשובת המשיבות תוך שלושה ימים.
בפנייה לבית המשפט טענה סו"ב, כי מנרב הוכרזה כזוכה בהיותה על-פי החלטת ועדת המכרזים המציעה הכשירה הזולה ביותר. לטענת סולל בונה, באמצעות עו"ד רנאטו יראק, הצעת מנרב איננה הצעה "כשירה", מאחר שאין היא עומדת כנדרש בכל תנאי הסף.
סולל בונה טוענת, כי היא המציעה הכשירה הזולה ביותר ועל כן מן הדין, כי הצעתה שלה תוכרז כזוכה במכרז ואילו הצעת מנרב תיפסל.
לדברי סולל בונה, הפגם המחייב את פסילת הצעת מנרב היא העובדה שהאחרונה לא ביצעה גשרי בטון דרוך בהיקף הנדרש בתנאי הסף של המכרז.
הגשרים אותם ציינה מנרב כראיה לעמידתה בתנאי המקדמי, בוצעו על-ידי מיזמים משותפים או שותפויות שמנרב היתה רק חלק מהם ולא על-ידי מנרב לבדה.
בהזמנה של רכבת ישראל להשתתף במכרז נאמר, כי הפרויקט מותנה בקבלת אישור תקציבי לביצועו בתוך 16 חודשים ממועד ההודעה על בחירתו של המציע כזוכה. אם לא יתקבל האישור - יפקע המכרז.
הזוכה מתחייב להשלים את הפרויקט תוך 30 חודשים מהמועד שנקבע בצו התחלת העבודה.
(עת"מ 1639/05)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.