בית המשפט: חתימת סגן ראש עיריית חיפה על היתר הבנייה לארבע אנטנות סלולריות היא פורמלית בלבד

סלקום מילאה אחר כל התנאים והיא זכאית לקבל לידיה את ההיתר; אי חתימה פירושה ביזיון ביהמ"ש

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, חייב בפסק דין את סגן ראש עיריית חיפה, האדריכל שמואל גלבהרט, הממונה על אגף מהנדס העיר לחתום מיידית על היתר הבנייה לארבע אנטנות סלולריות של חברת סלקום ברחבי חיפה.

שפירא, קבע עוד, כי יש לראות את היתרי הבנייה באתרים שבעתירות הנידונות, כהיתרי בנייה חתומים ותקפים, ואישר לסלקום לפעול בהתבסס על היתרים אלה.

סלקום טענה, באמצעות עו"ד יוסי כץ, כי מילאה את כל התנאים בהיתר בניית האנטנות וכי הוועדה המקומית הפיקו לה שוברי תשלום בנידון.

לטענתה, גלבהרט, מנימוקיו הוא, מסרב לחתום על ההיתרים. לאחר שהאגרות וההיטלים שולמו כדין, חובה היה על גלבהרט לצרף את חתימתו, ולמסור את היתר הבנייה. הוועדה המקומית, מנגד טענה, כי המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה בימים אלה בתוכנית לשנות את תמ"א 36 ולהחמיר במתן היתרי בנייה לאתרי אנטנות סלולריות.

שפירא קבע, כי אין מקום לקבל את טענות הוועדה המקומית, כיוון שכל עוד לא שונתה התוכנית, חלה התוכנית שבתוקף. "למעשה, משמילאה חברת סלקום אחר כל התנאים זכאית היא לקבל לידיה את ההיתר.

לא שמעתי כל נימוק המקנה סמכות ליו"ר ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה חיפה, שלא לחתום את חתימתו הפורמלית על ההיתר. זאת לאחר שגופי התכנון אישרו את מתן ההיתר כחוק וסלקום מילאה את כל התנאים.

יו"ר ועדת המשנה חייב לחתום." שפירא קבע, כי במידה וגלבהרט לא יחתום על ההיתרים יהווה הדבר בזיון בית המשפט.