"דרישות הסף של מע"ץ במכרזים שפורסמו לאחרונה הם בלתי סבירים ותכליתם לצמצם את מספר החברות שיכולות להתמודד על עבודות התשתית", כך אמר ל"גלובס" יו"ר התאגדות קבלני התשתית, איל גבאי.
התאחדות קבלני התשתית פנתה לאחרונה למנכ"ל מע"ץ, אלכס ויזניצ'ר, על רקע פרסום מכרז כביש הטבעת המזרחית באיזור ירושלים. ההתאחדות טענה כי תנאי הסף במכרז הם בלתי סבירים. כך למשל, מע"ץ דרשה כי המציעים יהיו קבלנים שביצעו עבודה בהיקף ממוצע של 100 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2003-2001. עוד נטען, כי הקבלנים נדרשו לצרף ערבות בסך 10 מיליון שקל, 10% מגובה המכרז.
לטענת הקבלנים, מע"ץ דרשה בנוסף סיווג קבלנים של קבלן גשרים.
גבאי אמר ל"גלובס", כי במע"ץ מקשים על קבלני התשתית במטרה לצמצם את חוג הקבלנים ולאפשר רק לחברות הגדולות במשק להתמודד במכרזים.
בנוסף, הדרישה להעמיד ערבות בסך 10% מגובה המכרז גורמות למצב שעוד בטרם הושקעו משאבים להכנת המכרז, משקיע הקבלן 100 אלף שקל.
גבאי אמר, כי הצבת חסמים אלה תקטין את התחרות בענף ותגרום להפסד לקופת המדינה.
התאחדות הקבלנים פנתה, באמצעות עו"ד שחר בן-עמי, למע"ץ וביקשה לשנות את תנאי הסף במכרז. עקב הפנייה, הורידה מע"ץ את דרישת הניסיון ל-70 מיליון שקל לכל שנת עבודה.
מנכ"ל מע"ץ, אלכס ויזניצ'ר, אמר ל"גלובס", כי הוחלט להקשיח את התנאים כדי לשרת מטרה נעלה של עמידה באיכות, בלוחות זמנים ובעלות. "אני רוצה קבלנים טובים, כיום השוק פרוץ וחובת ההוכחה מוטלת על כתפי החברות הקבלניות ולא על מע"ץ. כל ההתקשרות של מע"ץ החדשה מול קבלנים נעשתה בשיתוף מלא של התאחדות הקבלנים", אמר.
תחקיר שנעשה ב"גלובס נדל"ן", בינואר 2004 חשף כי במע"ץ הישנה היו חריגות של 900 מיליון שקל בתשלום עבור עבודות קבלנים בעשור האחרון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.