עקב ביקושי יתר פאי פיננסים מקדימה את המכרז המוסדי להנפקת שחרית להיום

היקף ההנפקה מוגבל ל-300 מיליון שקל ונובע גם מהתנועה הערה והשינויים בתשואות, בעיקר בשחרים לטווח ארוך

פיא פיננסים החליטה להקדים את המכרז המוסדי בהנפקת אג"ח שחרית, ולקיימו היום במקום ביום שני בשבוע הבא.

צעד זה בהנפקות אג"ח הינו חריג ונובע מביקושים גדולים מהמצופה לאג"ח ובעקבות הגבלת האג"ח ל-300 מיליון שקל. אגרת החוב תדורג ע"י מעלות +AA.

הקדמת המכרז המוסדי נעשית לאור השינויים בתשואות ובעיקר בשחר הממשלתי, שרושם בשעה זו עליה של 0.5%.

אתמול פורסם כי פאי מוצרים פיננסים יזמה הנפקה לציבור של אגרת חוב מובנית שקלית הנושאת ריבית שנתית של 9%. הנפקת נייר הערך החדש, שחרית אג"ח א', הינה ההנפקה הראשונה בשוק ההון של נייר ערך המעניק ריבית שקלית לתקופה קצרה של 5 שנים.

הנפקת האג"ח נעשית בשיתוף עם Dresdner Bank, שאף מגבה את אגרת החוב. שחרית מודעה אג"ח א', אשר תונפק ע"י החברה היעודית שחרית הנפקות תישא ריבית בשיעור של 9% שתיצבר על בסיס יומי ותשולם מידי רבעון.

תשלום הריבית מותנה בגובה ריבית התלבור (הריבית הבין בנקאית על פקדונות שקליים). הריבית על איגרת החוב תשולם מידי רבעון בתנאי שריבית התלבור עד סוף השנה הראשונה תהיה שווה או נמוכה מ-5.25%, 5.5% עד תום השנה השניה, 5.75% עד תום השנה השלישית, 6% עד תום השנה הרביעית ו-6.25% עד תום התקופה, השנה החמישית.

למנפיקים זכות לפדיון מוקדם של איגרת החוב מידי סוף רבעון. נציין כי תשואת אגרת החוב השקלית "שחר" לתקופה של 5 שנים הינה כיום כ-5.5% ותשואת השחר ל-9 שנים הינה כ-6.5%. למעשה, התשואה המוצעת על ידי השחרית גבוהה בכ-50% מהשחר הארוך, בעוד שסיכון ההשקעה בשני סוגי האג"ח, במידה והריבית במשק תעלה, דומה.