המחוזית חיפה דנה בתכנון מחדש של אזור התעשייה הישן בשדרות ההסתדרות

הוועדה מנחה את יזמי התוכנית לבחון ניצול של 200 אחוזי בנייה למגרש. גודל מזערי למגרשים יהיה 4 דונם

הוועדה המחוזית חיפה דנה באחרונה בשתי תוכניות נפרדות שהגישה עיריית חיפה, לתכנון מחדש של חלק מאזור התעשייה הישן בשדרות ההסתדרות במפרץ חיפה. תכנון האזור מיושן, והמטרה היא להתאימו לשינויים שחלו מאז תוכנן. כן מתייחסת התוכנית לאיחוד וחלוקה מחדש של מגרשים; להקצאת שטחים ציבוריים בהתאם לצרכי האזור, לתכנון העתידי של פארק הקישון ולהתוויית דרכים חדשות המקשרות את שטח התוכנית למערכת דרכים קיימת ולמערכת דרכים מתוכננת. שיקום אזורי התעשייה הישנים במפרץ חיפה נעשה בהתאם למדיניות ראש העירייה, יונה יהב. השטח הכולל של שתי התוכניות הוא 270 דונם. הוועדה החליטה לחזור ולדון בתוכנית אחרי שייבחנו הנושאים הבאים:

ייבחנו השימושים בהתאם לאזורים השונים, ובכלל זה השימושים המתוכננים בתחום הבידור, כך שתיווצר הפרדה בשימושים תוך התייחסות לקרבה ולחזית דרך ההסתדרות, ולשטחים הציבוריים הפתוחים לאורך הקישון.

אזור המלאכה ייקבע כייעוד נפרד משטחי התעשייה. השימוש לצרכי בידור לא ייקבע ככפוף לאישור מיוחד של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אלא כמו יתר השימושים.

הוועדה מנחה את יזמי התוכנית לבחון ניצול של 200 אחוזי בנייה למגרש. גודל מזערי למגרשים יהיה 4 דונם. אם כתוצאה מהאיחוד והחלוקה יישארו מספר מגרשים ששטחם קטן, הם ייקבעו כאזורי מלאכה, ויקובצו באזורים מרוכזים.