שני תאגידים בראשות שתי חברות הבנייה האיטלקיות אסטלדי ואימפרגיו הגישו בשבוע שעבר הצעה בהיקף של 4.4 מיליארד אירו (5.53 מיליארד דולר) לבניית גשר של מתלה יחיד הגדול בעולם.
הגשר ישתרע לאורך 3.3 קילומטרים ויחבר בין ארץ המגף לאי סיציליה. אורכו יהיה כמעט פי שלושה מאורכו של גשר הזהב בסן פרנסיסקו.
בקבוצת אסטלדי חברים חברת הבנייה הספרדית פרוביאל, וחברת ויאניני לבורי האיטלקית. בראש הקבוצה השנייה עומדת אימפרגיו ואם היא תנצח במכרז, היא תכלול את סאקיר ולרמוסו ואת "הרימה תעשיות כבדות", שבסיסה ביפאן. החברה המטפלת בפרויקט הודיעה, שהצעות המכרז ייבחנו על ידי ועדה מיוחדת. המכרז הנ"ל נחשב לגדול ביותר בהיקפו שנערך באיטליה. המכרז נפתח למעשה כבר באפריל 2004 והוא אמור היה להסתיים ביולי 2004, אלא שהוא נדחה עד ל-25 לחודש זה.
אפשר שמועד סגירת המכרז יוארך שוב, אם הממשלה לא תקבל מספיק הצעות.
ההיענות למכרז היתה נמוכה, בגלל אמביוולנטיות ביחס לגשר מצד הממשלה, וחששות הקבלנים כי לא יקבלו תשלומים המגיעים להם אם יזכו במכרז. מנהיג האופוזיציה באיטליה, רומנו פרודי, נמנה עם קומץ פוליטיקאים, שאינם תומכים בפרויקט הגשר, מאחר שלטענתם, יש להשקיע את הכספים בשיקום תשתית הכבישים באיטליה. פרודי משווה את הפרויקט, הידוע בכינויו "גשר מאסימה" לפרויקט היורוטאנל - התעלה התת ימית המחברת בין בריטניה לצרפת.
הון פרטי יהיה המקור העיקרי למימון הגשר, בדומה לפרויקטים אסטרטגיים אחרים בתחום התשתית, שהשיקה ממשלת הימין מרכז של סילביו ברלוסקוני. סטרטו די מסינה, החברה שעורכת את המכרז, הודיעה שהעבודות לבניית הגשר חייבות להסתיים בתוך 6.5 שנים. הגשר אמור להיכנס לפעולה בשנת 2012.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.