IXI מובייל יוצאת לרוד שואו לקראת הנפקה בבורסת AIM בלונדון שבה תגייס כ-50 מ' ד'

הערכות: ההנפקה תבוצע לפי שווי של 150-200 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית IXI Mobile החלה בימים האחרונים ברוד שואו לקראת הנפקה ראשונית בבורסת AIM בלונדון. IXI מובייל מבקשת לגייס כ-50 מיליון דולר לפי שווי של 150-200 מיליון דולר.

IXI הייתה מאז הקמתה אחת מחברות הטכנולוגיה המבטיחות בישראל. החברה, שהוקמה בשנת 2000 בידי עמית הלר, זיו הפרנס וגידי ברק, מפתחת תוכנה לתחום התקשורת הניידת. ברק והלר הקימו בעבר את בטרפליי, שנמכרה לטקסס אינסטרומנטס תמורת 50 מיליון דולר ב-1999. TI היא אחת מהמשקיעות ב-IXI. החברה גייסה עד היום 57 מיליון דולר בארבעה סבבים, האחרון לפני כשנה בהיקף של 24.3 מיליון דולר בסבב גיוס רביעי לפי הערכת שווי של 50 מיליון דולר לפני הכסף.

שלושת היזמים הם מהפעילים בהיי-טק הישראלי. ברק היה שותף להקמת אנוורה שנמכרה לאינטל תמורת 40 מיליון דולר, היה מעורב בהקמתן של וידאונט (VDOnet), מודם-ארט שנמכרה תמורת 145 מיליון דולר, ,DSPC קולמנג', RFwaves, אדג'נגו שהתמזגה לפני כשנתיים עם פלאש נטוורקס ואניגמה נטוורקס. בחודש ינואר האחרון ברק היה שותף להקמת אדווהסנס, והוא משמש בה יו"ר פעיל.

הפרנס, היזם השלישי היה בעבר סגן נשיא לטכנולוגיה באקספנד.

בין המשקיעים בחברה אפשר למצוא את קרנות ההון סיכון הישראליות ג'מיני, קונקורד, אינטל קפיטל, CMCS קומיוניקיישנס, דרפר פישר, TI, TLCOM קפיטל פרטנרס ו-WTI.

בחברה סירבו להגיב על הידיעה.

לג'מיני, שהשקיעה בחברה מאז יומה הראשון, תהיה הנפקת IXI האקזיט החמישי בשנה וחצי האחרונות.

לקונקורד, שהפסיקה לאחרונה את גיוס הקרן השלישית, הנפקת IXI תהיה עוד אקזיט מהיר, אחרי מכירת קאגור לג'וניפר פחות משנה לאחר שהשקיעה בה. קונקורד שליוותה את IXI מאז הקמתה, השקיעה בה רק בסבב הגיוס הרביעי לפני כשנה סכום של 4.3 מיליון דולר. ליזמי החברה יש היכרות מוקדמת עם יזמי IXI שכן קונקורד הייתה ממשקיעי בטרפליי.

הרעיון שעמד מאחורי הקמת IXI הוא הפיכת אבזרים כמו עט, שעון יד, מצלמות ואפילו אבזרי לבוש, לפלטפורמות לשירותים וליישומים סלולריים. מערכת ההפעלה של החברה היא תוכנה הניתנת להתאמה אישית ולשדרוג, שעובד בטכנולוגיית PMG (Personal Mobile Gateway), המאפשרת למשתמש לתקשר עם ריבוי אמצעים אלחוטיים כמו טלפון סלולרי, מחשב כף-יד, שעונים, מצלמות דיגיטליות, נגני MP3 ועוד. מערכת ההפעלה של החברה, Connect-IXI, הוכנסה לשימוש במספר מכשירים ניידים מתוצרת סניו. *