נבחרת הכוכבים של המגזר העסקי

תד אריסון, גד זאבי, מרכוס כץ ומשפחת רקנאטי הם חלק מהגורמים שגייס בני גאון כדי לייסד את חברת ההשקעות הנושאת את שמו

רכישת %30 מהמשביר השקעות, או ליתר דיוק מחצית השליטה, היא העסקה המהותית הראשונה שביצעה חברת גאון אחזקות. החברה הוקמה על ידי בני גאון, לשעבר מנכ"ל כור, לפני פחות מחצי שנה.

למעשה החברה פועלת כקרן השקעות, כאשר בעליה הם גאון וקבוצת משקיעים שריכז סביבו. בסך הכול הצליח גאון לגייס 20 מיליון דולר, אך מדובר בהשקעה ראשונית. זאת מאחר שעל פי ההסכם של גאון עם משקיעיו, כל עסקה בה תשקיע גאון אחזקות, תוצע למשקיעים השותפים בחברה, ותהיה להם האפשרות להיכנס לשותפות בעסקה באופן עצמאי.

לפיכך, לא מן הנמנע כי בהמשך יתברר כי חלק מבעלי המניות במשביר השקעות הם אנשי עסקים וגופים נוספים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", רשימת בעלי המניות של גאון אחזקות כוללת שורה של משקיעים "מעניינים" - חלקם מוכרים ופעילים וחלקם "עלומים". כך, למשל, בין המשקיעים ניתן למצוא את איש העסקים מרכוס כץ, שעשה את הונו מסחר בנשק. עוד נמנה עם המשקיעים איש העסקים הבריטי סמי שמעון, שנודע בארץ כבעל השליטה המלאה ביכין-חק"ל, פעילות אותה רכש, על כל נכסי הנדל"ן שלה, מחברת העובדים בראשית שנות ה-90. משקיע בחברה הוא דוד רונן, איש עסקים בריטי.

עם המשקיעים בגאון אחזקות נמנים גם גופים גדולים כמו אי.די.בי ואריסון השקעות. משקיע נוסף מעניין דווקא בהקשר לעסקת המשביר השקעות הוא גד זאבי, באמצעות כלל סחר.

זאבי חתם על עסקה לרכישת השליטה במשביר השקעות, חודשים מספר לפני שרכש את כלל סחר. העסקה לרכישת המשביר השקעות שנחתמה עם זאבי התפוצצה על רקע חילוקי דעות בעניין המחיר. זאבי עמד לרכוש את השליטה בחברה כולה, על פי שווי חברה של כ-200 מיליון שקל. לעומת העסקה אותה עמד לבצע, מקבל עתה זאבי נתח במשביר השקעות ב"נזיד עדשים".

גאון אחזקות נמצאת במגעים בעניין מספר עיסקאות, כאשר בכוונתו של גאון להתמקד בעיקר בתחומי התקשורת, היי-טק ופיננסים. גאון, שצמח בקו-אופ, וקשור גם היום קשר הדוק לאגודה השיתופית קו-אופ, כיו"ר שלה, ירכז ויפתח את ההשקעות של המשביר השקעות בתחומי הקמעונאות. עם זאת, ההערכה היא כי החברה החדשה תשמש גם כמנוף להשקעות בתחומים נוספים