תמה תקופת "ארוחות החינם" בהתמקחויות שבין מפעלי התעשייה למדען הראשי

לבקשת שר התמ"ת, החל מיולי כל בקשה לדיון חוזר בוועדת המחקר לגבי גובה המענק לעידוד המו"פ שאושר תחוייב בתשלום אגרה בסך 5,000 שקל

לא עוד "ארוחות חינם" בהתמקחויות שבין מפעלי התעשייה למדען הראשי סביב גובה המענקים לעידוד המו"פ בתעשייה. החל בראשית יולי הקרוב כל בקשה לדיון חוזר בוועדת המחקר לגבי גובה המענק שאושר תחוייב בתשלום אגרה בסך 5,000 שקל. הגשת ערר על החלטה בעניין מענק שנדחה תחוייב באגרה בסך 7,000 שקל.

ועדת הכספים אישרה היום תקנות אשר מעגנות את תשלומי האגרות לבקשת שר התמ"ת אהוד אולמרט. בנוסף אושרה לבקשתו גם גביית אגרה בסך 5,000 שקל עבור טיפול בבקשה להעברה לחו"ל של ייצור מוצר שהוא פיתוח ישראלי במענקי המדען הראשי. הוצאת הייצור נקבעה בתיקון לחוק שהתקבל בכנסת לא מכבר.

אולמרט מסתמך על אותו תיקון בחוק המו"פ שבו נוספה לסמכויות שרי

התמ"ת והאוצר הסמכות לקבוע באישור ועדת הכספים אגרות עבור טיפול בבקשות או עבור שירותי לשכת המדען הראשי. אולמרט מציין כי הטיפול בבקשות לדיון חוזר ולהגשת ערר כרוכות בעלויות משמעותיות למימון הבדיקות הדרושות וסביר כי מגישי הבקשה ישתתפו בכיסוי ההוצאות. בנוסף נמסר לוועדה כי האגרה נועדה למנוע בקשות סרק או לא מנומקות במטרה להשיג תוספות למענקים.

לפיכך גם נקבע בתקנות כי אם ועדות המחקר או הערר מצאו כי בקשת המפעל מוצדקת - דמי האגרה יוחזרו למבקש. דמי האגרה גם יעודכנו כל שנה בינואר בגובה עליית המדד. התקנות ייכנסו לתוקף בעוד כ-30 יום מיד לאחר פרסומם כלומר בחודש הבא.