שלוש מתמודדות בפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לת"א מבקשות לדחות את המועד להגשת ההצעות הכספיות עד לסוף דצמבר. המועד המקורי נקבע לספטמבר 2005.
חברי ועדת המכרזים בראשות סגן החשכ"ל, צביקה חלמיש, ובהשתתפות מנכ"ל נתיבי איילון, אריה בר, צפויה לאשר את הבקשה.
הרקע לבקשת הדחייה היא העובדה, כי מדובר במכרז ראשון מסוגו בישראל. המתמודדות ציינו בפני ועדת המכרזים, כי ישנן סוגיות רבות שעליהן להשלים בטרם יגבשו את הצעתן הכספית.
בפרויקט הנתיב המהיר מתמודדות ארבע קבוצות. ועדת המכרזים קיימה בשבועות האחרונים פגישות עם שלוש מהמתמודדות.
משרד האוצר פירסם במארס מכרז BOT להקמת הנתיב המהיר והפעלתו והמכרז להגשת ההצעות הכספיות (ה-RFP) פורסם במארס.
על-פי המכרז יידרש הזכיין לסלול נתיב בקטע שבין מחלף בן-גוריון ועד מחלף קיבוץ גלויות, באורך של 13 ק"מ, הקמת חניון ל-2,000 כלי רכב ומערכת שאטלים.
הנתיב ישמש לתחבורה ציבורית. בעלי רכב פרטי יוכלו להשתמש בנתיב תמורת תשלום של אגרת גודש, שתשתנה בהתאם לעומס בנתיב.
קיבולת הנתיב תהיה 1,600 כלי רכב ו-100 אוטובוסים בשעה ועלות הקמת הפרויקט היא 400 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.