כתבי האישום נגד הרבנית מזל עמאר ובנה מאיר - הוחמרו מסחיטה באיומים לסחיטה בכח

הרבנית עמאר כופרת בכתב האישום * התביעה: הנער בן ה-17 עבר התעללות מזעזעת בסלון ביתה

הרבנית מזל עמאר (58), רעייתו של הרב הספרדי הראשי לישראל שלמה עמאר, ובנם מאיר (31), כפרו היום בבית משפט המחוזי בת"א בכתבי האישום נגדם.

באי כוחם של חבריו של מאיר עמאר, האחים עבדאללה ואחמד סואלמה תושבי קלאנסווה ביקשו לדחות את מתן תגובתם על כתב האישום.

בית המשפט דחה את המשך הדיון בתיק ליום 29.6. השופט זכריה כספי נעתר לבקשת התביעה לתיקון כתב האישום בדרך של המרת סעיף האישום של עבירת סחיטה באיומים המיוחסת לכל הנאשמים לעבירה של סחיטה בכוח.

הרבנית מזל עמאר מואשמת עוד בעבירה של כליאת שווא ואילו יתר הנאשמים מואשמים בעבירות של חטיפה לשם סחיטה התעללות בקטין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות כליאת שווא והדחה בחקירה.

השופטת נגה, אהד שדנה בבקשת התביעה לעצור את מאיר עמאר וחבריו עד תום ההליכים, קבעה היום, כי אין מקום לקבלת תסקיר בעניינו של מאיר עמאר על אף שבא כוחו טוען כי מרשו מודה חלקית.

השופטת ציינה, כי כתב האישום מייחס לנאשם עבירות אלימות קשות. היא דחתה ל-19 בחודש את ההחלטה האם להיענות לבקשת התביעה להארכת מעצרם עד תום ההליכים.

הנאשמים מואשמים בהתעללות מזעזעת בקטין בן 17 על רקע קשר "אסור" בינו לבין בתו הצעירה של הרב הראשי הספרדי לישראל, איילה.

על-פי כתב האישום, הנאשמים מאיר עמאר וחבריו מקלנסוואה, חטפו את הקטין והתעללו בו, בין היתר, על-ידי הכאתו במכות נמרצות, גזירת כיפתו, שיערות ראשו ופאותיו ובשיסוי כלבים לעברו והכל במטרה לעמוד על טיב קשריו עם בת הרב ולהביאו לניתוק קשר זה.

לטענת התביעה הרבנית מזל עמאר ידעה כי מטרת אחזקתו של המתלונן בביתה, בניגוד לרצונו, נועדה לאיים עליו ולהפחידו במטרה שינתק קשריו עם בתה והיא איפשרה את האמור וחפצה בכך.

התביעה טוענת, כי הרבנית עמאר צפתה במתרחש בסלון ביתה, תוך ידיעה כי המתלונן מוחזק בבית הרב בניגוד לרצונו, ואף צפתה בבנה כשהוא מכה את המתלונן ששכב על רצפת הסלון ופניו מופנים מטה. (ת"פ 40142/05).