נדחתה הבקשה לפרק את אמקור - מאחר שהוגשה שלא על פי הנהלים

בא כוח אמקור: תוך מספר ימים ייכנס שלמה אייזנברג כשותף בחברה

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ישי לויט, דחה היום (א') את בקשת חברת רונן וולף למנות מפרק זמני לאמקור.

רונן וולף טוענת לחוב של 500 אלף שקל, בטענה לאי תשלום התמורה עבור רכיבים ואביזרי חשמל שסיפקה לאמקור. בא כוח החברה, עו"ד בירנברג, טען בדיון, כי אמקור לא מכחישה את החוב שלא נפרע מזה כחצי שנה.

בא כוח אמקור, עו"ד פנחס רובין, טען, כי הקבוצה נמצאת עכשיו בעיצומו של מו"מ סופי לכניסתה של חברת ערד שבשליטת שלמה אייזנברג כשותף אסטרטגי נוסף. לדבריו, המו"מ מתקדם ועל סף סגירה, "הטיוטות גמורות ומדובר בעניין של ימים".

רובין הוסיף, כי נקבעה מסגרת זמנים של שבועיים לסיום המו"מ, מהם נותר שבוע. כל הצדדים אופטימיים לקראת סיומו של המו"מ, כאשר תוכנית ההבראה מקובלת על ערד ואמקור נמצאת על סף עידן חדש, אמר רובין. לדבריו, מצבה של אמקור אכן קשה, אך אין ללמוד מכך שהיא אינה סולבנטית.

נציגת העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, הודיעה, כי לא תאפשר חיסול של החברה. לדבריה, העובדים מתנגדים למינוי מפרק זמני לחברה.

לויט קבע, כי בקשת הפירוק אינה מגלה עילה שלמה. לדבריו, נושה מבסס את עילתו על חידלון פירעון, חייב למסור לחברה החייבת דרישה בכתב לתשלום החוב. רק אם חלפו שלושה שבועות מיום מסירת הדרישה וזו לא נענתה, נוצרת עילת פירוק על סמך חדלות פירעון.

המבקשת, הוסיף לויט, לא שלחה דרישה בכתב וממילא טרם חלפו שלושה שבועות מדרישה כזו. הוא העניק רשות למבקשת לתקן את בקשת הפירוק לאחר שתישלח דרישה כזו, ולאחר שיחלפו שלושה שבועות בלא שיושג הסדר. (תיק פש"ר 1130/98)