ניו יורק: התוכנית לבניית מגדל החירות החדש תידרש לעבור שינויים

ג'ורג' פטקי, מושל ניו-יורק, הודיע בשבוע שעבר, כי הפרוייקט לבניית מגדל החירות החדש במתחם הגראונד זירו, תעבור התאמות עד סוף חודש יוני הקרוב, לאור דרישות משטרת ניו-יורק.

ההתאמות בתכנונים, ציין פטקי, יתבצעו לאור צרכי ביטחון שהעלתה המשטרה, ועל מנת שבניית המגדל תחל כמתוכנן, בתחילת שנת 2006.

פטקי מסר את ההודעה במסגרת מסיבת עיתונאים מתוקשרת בהשתתפות אנשים ממשל ועסקים, וציין עוד, כי ההשקעה הכוללת המתוכננת במתחם הגראונד זירו והרובעים הסמוכים, צפויה להסתכם בכ-11 מיליארד דולר.

פטאקי הודיע גם על דחייה נוספת של חודשיים בהתחלת הבנייה של אתר ההנצחה במתחם, לחודש מארס 2006.

פטקי ציין כי אתר ההנצחה לבדו ייבנה בהשקעה של מאות מיליוני דולרים, מתוכם כ-300 מיליון דולר כבר אושרו על ידי הממשל. נתון מעניין נוסף שחשף פטקי במסיבת העיתונאים, הוא התכנון לבנות קו רכבת תחתית חדש, שיקשר בין ה'דאון טאון' של מנהטן לבין שדה התעופה הבינלאומי ג'יי.אפ.קנדי.

בניית קו הרכבת, ציין פטקי, תתבצע כחלק מתוכניות השיקום של האזור ובהשקעה של כמיליארד דולר. את המימון לפרוייקט, הוסיף, צפויה להעמיד רשות שדות התעופה של ניו-יורק וניו-ג'רסי, בעלת מתחם הגראונד זירו.

פטקי ציין, כי עבורו פרוייקט שיקום המתחם הוא עניין אישי: "מהבוקר בו קרסו המגדלים, נשבעתי כי בנייתם מחדש ושיקום הרובעים הסמוכים ב'דאון טאון' של מנהטן יהיו מבחינתי פרוייקטים בעדיפות עליונה".

על פי התכנית המקורית, המגדל החדש צפוי היה להתנשא לגובה של כ-1,776 רגל (מעל לחצי קילומטר - ר.מ), וכעת צפויות התכניות לעבור שינויים מסוימים, שמשמעותם טרם ברורה. הדרישות הביטחוניות החדשות, הן תוצאה של דו"ח חדש שהוציא לאחרונה הממונה על משטרת ניו-יורק, ריימונד קלי, העוסק בפגיעותם הגבוהה יחסית של גורדי השחקים, למתקפות טרור.