תביעה: חברת סופר פלסט שיווקה דגלים מפרים בארה"ב לאחר אסון התאומים תוך ניצול גל הפטריוטיות

יצרני דגלים תובעים 4 מיליון שקל מרוני שטן ומהחברה בבעלותו בטענה להפרת מדגם בדגלים לרכב

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה בסך 4 מיליון שקל נגד חברת סופר פלסט, ונגד מנהלה ובעל השליטה בה, רוני שטן, בטענה להפרת מדגם בדגלים לרכב. שטן היה בעבר בעלי קבוצת הכדורגל בני יהודה ת"א.

את התביעה הגישו החברות רונית דגלי אומות ואירועית שיווק יבוא יצוא, העוסקות בייצור ושיווק דגלים, מוצרי פרסום ומוצרי קידום מכירות, באמצעות עו"ד עופר אבירם. בתביעה נטען, כי החברות משווקות בארץ ובחו"ל מוטות ודגלים המותקנים על חלון הרכב, וכי זהו אחד המוצרים המובילים שלהן.

חברת אירועית, נטען, היא הבעלים הרשום של שני מדגמים על שני מוטות, וזכות השימוש בהם הועברו לחברת רונית. לקראת יום העצמאות 1997, הוציא בית המשפט צו מניעה קבוע, האוסר על סופר פלסט לייצר ולשווק מוטות המפרים את המדגם של התובעות.

במסגרת אותו הליך הוסכם, כי התובעות ירכשו את יתר מלאי המוטות של סופר פלסט, וכי הצדדים ישתפו פעולה, כך שזו תייצר את המוטות לנשיאת הדגלים עבור התובעות, ואלה ישווקו אותם.

באוגוסט 2000, כך נטען, נודע למנכ"ל התובעות, דוד שמעוני, כי סופר פלסט מכרה את המוטות לגורמים אחרים, אך בעקבות איום בתביעה "יושרו ההדורים" וזו הבטיחה שלא להפר את ההסכמות.

כעת טוענות התובעות, כי סופר פלסט ושטן "הפרו שוב ברגל גסה את האיסורים החלים עליהם והמשיכו למכור בסתר ותוך הפרת חיוביהם, מיליוני מוטות מוגנים בארץ ובחו"ל, תוך גרימת נזקים גבוהים ביותר לתובעות".

בעקבות אסון התאומים בניו-יורק, נטען עוד, החל בארה"ב "גל פטריוטיות, בעקבותיו נוצרה דרישה גבוהה לדגלי ארה"ב ומוטות לרכב, אשר מחירם הרקיע לשחקים. למרות האיסור החל עליהם, הנתבעים לא עמדו בפיתוי, ועסקו בשיווק ישיר ומאסיבי של מוטות לצרכנים ועשיית רווח קל ומהיר".

לטענת התובעות, אנשי העסקים האמריקנים ג'ובאני פישמן ואיציק רוזנברג ביקשו לרכוש מהן 250 אלף מוטות ודגלים, אולם כדי להוריד עלויות, רכשו אותם מסופר פלסט. הצדדים פנו להליך גישור בפני השופטת בדימוס שרה פריש, והגיעו להסכמה לגבי איסור המכירה, אך לא לגבי גובה הפיצוי המגיע לתובעות.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1774/05).