בג"ץ דחה עתירת מעסיקים לעיכוב ההליכים הפליליים נגדם בשל אי תשלום שכר מינימום

דחה את טענתם, לפיה הם מופלים כנגד ראשי רשויות ובעלי תפקידים ציבוריים דומים אשר נגדם לא מתנהלים הליכים פליליים

בג"ץ דחה היום (ג') בקשה של שני בעלי חברה לעכב הליכים פליליים המתנהלים נגדם בשל אי תשלום שכר מינימום. בג"ץ דחה את טענתם, לפיה הם מופלים כנגד ראשי רשויות ובעלי תפקידים ציבוריים דומים אשר נגדם לא מתנהלים הליכים פליליים. זאת למרות שהלינו את שכר עובדיהם במשך חודשים ארוכים.

בן ציון וארז אברמוביץ, המנהלים את חברת המרץ ארגזי רכב עתרו לבג"ץ, לאחר שבאוקטובר 2003 הוגש בבית הדין האיזורי לעבודה כתב אישום נגדם ונגד מנהל נוסף ציון קדמי, בשל אי תשלום שכר מינימום לחמישה עובדים.

קדמי הורשע בביצוע העבירה על-פי הודאתו. בעקבות כך הוטל עליו קנס של 25 אלף שקל. משפטם של שני העותרים אמור להתחיל ב-28.6.

בעתירה שהגישו, בנוסף לאפליה כנגד ראשי רשויות מקומיות ועירוניות טענו העותרים, כי הם עצמם לא קיבלו שכר מהחברה במשך חודשים בשל מצבה הכספי הקשה.

השופט אלייקים רובינשטיין, בהסכמת השופטים אדמונד לוי ואסתר חיות, קובע בפסק הדין אשר דחה את עתירתם, כי העותרים לא הצליחו להוכיח, שהופלו לרעה. המדינה הודיעה, כי כנגד בעלי עסקים אחרים מוגשים כתבי אישום בשל ביצוע עבירות דומות, בדרך קבע.

ביחס לטענת האפליה אל מול ראשי הרשויות המקומיות אומר השופט, כי אלה נדרשות למתן שירותים שונים לתושביהם, ואין באפשרותן ביום בהיר אחד לחדול ממתן שירותים או להכריז על חדלות פרעון. (בג"ץ 3444/05).