נציג ישראלי ראשון בגמר תחרות הפירסום "קליאו": הסירטון "חלב בחלל"

לראשונה מצליח סרט ישראלי לעלות לשלב הגמר בתחרות הפירסום "קליאו", שנערכה בניו יורק. בתחרות, שנערכה לפני כחודש וחצי, עלה לגמר הסירטון "החלב בחלל" של תנובה בקטגוריית קמפיינים מקומיים. התעודה התקבלה היום במשרד הפירסום גיתם-BBDO.

משה גולדברג, שותף בגיתם-BBDO ומנהל ההפקות: "כישראלי הראשון שעשה סרט פירסומת בחלל, אני גאה להיות הישראלי הראשון שמצליח להגיע להישג כזה בתחרות קליאו".

על ההשתתפות הגוברת של אנשי הפירסום הישראלים בתחרויות בינלאומיות, אומר גולדברג: "אנחנו, הישראלים, עדיין רחוקים". הוא מייחס זאת לעובדה שענף הפירסום הישראלי אינו מסוגל לייצר הומור אוניברסלי, שמעבר למקום ולזמן.

"ברמת ההפקות אנחנו לא פחות טובים מחו"ל. כל סרט אנו מסוגלים לעשות, ובמחיר יותר זול". הבעיה, לדבריו, נעוצה ברעיונות ובתסריטאות. "זה עניין של חינוך. הבעיה היא גם אצל המפרסמים, שהורגים תסריטים".

כידוע, נכנסה הפירסומת של החלב בחלל לספר השיאים של גינס. הפקת הפירסומת בחלל של גיתם-BBDO נמשכה כחצי שנה, במהלך תקופה זו צולמו על כדור הארץ תהליכי הבדיקות והאישורים, שעבר החלב העמיד של תנובה, טרם העברתו בטיל אספקה מיוחד לתחנת החלל הרוסית יחד עם מצלמת וידאו. הפירסומת הופקה ובוימה על ידי משה יום טוב, בסיוע תקשורת לוויינית דו כיוונית.

ורד שרון-ריבלין אביבה קרול

ערוץ הילדים בכבלים (ערוץ 6) יפנה לראשונה גם לקהל של ילדים קטנים, בני 7-6, לאחר פעילות רציפה שהופנתה לקהל של בני 12-8.

בלוח שידורי הקיץ החדש של הערוץ מוקדשת רצועה ייחודית לקטנים, שתיקרא "כדור ההפתעות". הרצועה, בשעה 09:30, תכלול פינה מקורית של פעילות לילדים קטנים, ופרקים חדשים של סדרות אנימציה של "הדרדסים" ושל "צבי הנינג'ה".

שידורי הקיץ בערוץ יאופיינו בנושאים שונים, שיעברו בין הימים, כאשר נושא הגג השנה יהיה "אחריות", כהמשך לקמפיין, שהושק באפריל 98' תחת הסיסמה "שווה לקחת אחריות" שמריץ הערוץ. בפועל, הילדים ישתתפו ב"אחריות" על התוכניות בערוץ, כאשר צופים יוכלו לבחור בכל יום חלק מסדרות הרכש, יבחרו סיום לדילמות שיוצגו באולפן, ייקראו להצביע בעד ונגד נושאים שונים שיועלו לדיון, וישולבו בתפקידי הנחיה.

הערוץ יכלול שידורים חיים בימים א'-ד' של תוכנית הקיץ "כדור פורח", כאשר כל אחד מימי השידור יטפל בנושא שונה - תרבות, חברים, אקשן וסביבה וטבע.

בימי ה' אחה"צ תופק התוכנית "עיר הילדים", שתשודר מ-8 ערים בארץ. בימי ו' ישודרו שידורי "מועצת ערוץ הילדים" - קבוצה של 100 ילדים, שנבחרו מתוך אלפי פניות. חברי "המועצה" יפיקו כתבות תחקיר, ינסחו אמנה, וישתתפו בשידורים בנושאים שונים. חברי "המועצה" ישתתפו במהלך הקיץ בקבוצות מיקוד על תוכניות רכש, כדור פורח ומנחים חדשים.

בימי שבת יוצג בערוץ פרומט חדש שיובא מחו"ל של תא נייד, הכולל מצלמה ומיקרופון, שייקרא כאן "קולנוגה", שינדוד בארץ וממנו ישדרו ילדים תוכניות וד"שים.

יצויין כי חלק מכוכבי ערוץ הילדים - מיכל ינאי, גיל ססובר, עודד מנשה ואחרים, מופיעים במקביל במהלך הקיץ בתוכניות אצל זכייני ערוץ 2. מנהלת ערוץ הילדים, איריס הוד, הסבירה כי בעלי הערוץ היו מוכנים להתיר הנחיה בערוצים אחרים, כיוון שיש לכוכבי הערוץ חשיפה גדולה ממילא, בערוץ 6. "אנחנו שוקלים כל מקרה לגופו", אמרה