מכרז ה-PQ (שלב המיון המוקדם) בפרויקט 531, בהיקף של 1.6 מיליארד שקל, יפורסם בתוך חודש. כך נודע ל"גלובס". משרד התחבורה ומשרד האוצר החליטו לקדם את הפרויקט בשיטת ה-PFI עם תשלום מענק הקמה גבוה יחסית של 60%-80%.
ועדת המכרזים בראשות סגן החשכ"ל, צבי חלמיש, צפויה לפרסם את המכרז המוקדם. בנוסף, על הוועדה להכריע לגבי גובה מענק ההקמה.
כביש 531 הוא כביש רוחב, באורך 12.5 ק"מ, שיחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל במחלף חורשים. פרויקט ה-PFI מתייחס רק לחלק המערבי של הכביש, מצומת רעננה דרום ועד לחיבור עם כביש החוף, במחלף שפיים.
ועדת המכרזים נדרשה להכריע במהירות בעתידו של הפרויקט, כיוון שאם המכרז לא יפורסם בתוך זמן קצר, עלולה עלותו להתייקר ב-319 מיליון שקל. כפי שפורסם בגלובס נדל"ן לפני מספר חודשים, עלויות הביצוע של כביש 531, מבלי לשלב בתוכו את פרויקט רכבת הפרברים, שתעבור באותו תוואי, תייקר את הפרויקט ב-319 מיליון שקל.
סמנכ"ל כלכלה במשרד התחבורה, צ'רלי סלומון, אמר לגלובס, כי נעשים מאמצים לפרסם את שלב ה-PQ כבר ביולי. עמדת משרד התחבורה, היא כי גובה המענק האופטימלי הוא סביב 80%, אמר.
החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, אמר, כי הוחלט לקדם כיום את מכרזי ה-PFI עם שיעור מענק גבוה יחסית וזאת במטרה ליהנות מהיתרונות של השיטה, קיצור משמעותי של לוחות הזמנים וביצוע איכותי של העבודה ובמקביל ללמד את החיסרון של עלויות מימון גבוהות יותר. לדברי זליכה, במכרזי ה-PFI הבאים יינתנו מענקי הקמה גבוהים יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.