מנכ"ל דיסקונט: אנו לא מקטלגים עצמנו עם הדואופול

גיורא עופר בהתבטאות פומבית ראשונה על ועדת בכר: זו הזדמנות חד-פעמית לשכלול שוק ההון

התגבשותה של קואליציית הבנקים המתעוררים (בנק המזרחי, הבינלאומי, איגוד וירושלים) נגד המלצות ועדת בכר ונגד הבנקים הגדולים, הביאה להערכה הרווחת, כי בנק דיסקונט נמצא בקואליציה אחת עם שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי.

הערכה זו רווחה במיוחד לאור העובדה שכאשר מנכ"ל בנק המזרחי, אלי יונס, הקים את הקואליציה, הוא פנה גם לבנק דיסקונט והציע לו להצטרף, אך נתקל בסירוב.

היום (ד') מפתיע מנכ"ל בנק דיסקונט, גיורא עופר, בהתבטאות ראשונה החושפת את עמדת הבנק בנושא. הוא אומר, כי בנק דיסקונט אינו נמצא בשורה אחת עם הבנקים הבינוניים, אך גם אינו נמצא בשורה אחת עם הבנקים הגדולים, אותם הוא מכנה "דואופול".

"אנחנו לא מקטלגים עצמנו ולא ניתן שיקטלגו אותנו ביחד עם הדואופול. בשנים האחרונות בנק דיסקונט מוביל את הבנקאות הקמעונאית בישראל, ואין לנו כל כוונה לוותר על מובילות זו", אמר עופר ל"גלובס".

עופר הוסיף: "אנחנו ניצבים בפני הזדמנות חד-פעמית לשכלול שוק ההון, ולא יעלה על הדעת שבשם הרפורמה יוציאו את בנק דיסקונט מהתחרות. לבנק יש קבלות על יכולתו ליצור תחרות אמיתית בשוק ההון ולהוביל מהלכים מהפכניים בתחום הקמעונאות והשירות".

גם מדברי בעל השליטה החדש בבנק, מתיו ברונפמן, עולה, כי דיסקונט מפריד עצמו מדואופול הגדולים. ברונפמן אמר אמש (ג') בכינוס המועצה הישראלית ליחסי חוץ שהתקיים בתל-אביב, כי יש הבדל ניכר של בנק דיסקונט לשני הבנקים הגדולים.

"אנו נעשה מאמץ לוודא שהבנק שלנו לא יינזק יותר מדי מרפורמת בכר. הבנקאות בישראל היא שוק מאוד תחרותי. מדובר במאבק יום-יומי עם מרווחים מאוד נמוכים", אמר ברונפמן.