משרד עו"ד עמי אסנת מצטרף למשרד אפשטיין-חומסקי

המשרד הממוזג ימנה בשלב ראשון 14 עורכי דין. עו"ד איתן אפשטיין: "עמי הוא מהליטיגטורים הוותיקים והמנוסים שיש. הניסיון שלו פותח פתח רחב להגדלת תחומי העיסוק של המשרד"

לאחר ששנת 2003 הוכתרה כ"שנת המיזוגים" של משרדי עורכי הדין, ולעומתה נחשבה 2004 כ"שנת הפירודים", רושמת שנת 2005 מיזוג משמעותי ראשון בין שני משרדים, כאשר עו"ד עמי אסנת ומשרדו מצטרפים למשרד עורכי הדין אפשטיין, חומסקי ושות'. יחד עם עו"ד אסנת, מצטרפים גם עורכי הדין עדנה יוסף-קוזין, אהרון קאופמן וקונסטנטין קליימן. המשרד הממוזג ייקרא מעתה אפשטיין, חומסקי, אסנת ושות' וימנה, בשלב הראשון, 14 עורכי דין.

משרדו של אסנת מתמחה בליטיגציה, משפט מינהלי, דיני תאגידים, דיני עבודה ודיני בנקאות. בין לקוחותיו נמנים ארגון מד"א, ממשלת ארה"ב, בנק איגוד, רשויות מקומיות ובהן עיריית ת"א, חברת לו-גי, איל ההון היהודי-רוסי ולדימיר גוסינסקי, ופרקליטו ונציגו לשעבר בדירקטוריון "מעריב" וכיום שגריר ישראל בבריטניה, עו"ד צבי חפץ.

אסנת הוא גם שותפו לשעבר של עו"ד חפץ, ולאחר פרישתו של האחרון, הוא צירף אליו את עו"ד משה בכר, שעמד עד אז בראש משרד מסחרי קטן, והמשרד נקרא אסנת, בכר, קנבל. השותף השלישי, עו"ד אלרואי קנבל (לשעבר מנכ"ל רובננקו), שלפני שנים רבות עבד אצל אסנת, יצא להקים שותפות עם עו"ד שחר רוטקופף, ושב למשרד כשותף. בסוף 2003 התמזג אסנת עם משרדה של עו"ד אורלי גיא. המשרד צמח להיקף של 17 עורכי דין, ונקרא אסנת, גיא, בכר, קנבל, ברקאי, כרמון. כעבור זמן לא רב, התגלעו חיכוכים בין קנבל לבין גיא, ואלה הובילו לעזיבתו של קנבל את המשרד, לפני כחצי שנה, בטונים מעט צורמים.

משרד אסנת היה מעורב וטיפל, בין היתר, ברכישת מניות "מעריב" ע"י גוסינסקי, במשפט שהתנהל בין חברת אפריקה-ישראל לגוסינקי בעניין השליטה בערוץ הרוסי, בתביעת מד"א נגד תאגיד הביטוח אבנר, בבג"ץ שהגיש יעקב קדמי בדרישה לפתוח בחקירה נגד בנימין נתניהו בגין עבירות לכאורה על ביטחון המדינה, בתביעת ארגון עובדי חברת החשמל בטענה להפליית עובדים על-רקע מיני, ובייצוג עיריית ת"א בבג"ץ, בקשר לפטור מארנונה הניתן למבני משרדי הממשלה.

משרד אפשטיין, חומסקי ושות', בראשות עורכי הדין עדלי חומסקי ואיתן אפשטיין, מונה כיום 10 עורכי דין. הוא נחשב לאחד המובילים בתחומי המשפט המסחרי, בהגבלים עסקיים, דיני היצף וסחר בינלאומי, דיני תקשורת, מכרזים, מקרקעין, פנסיה וביטוח. המשרד דורג באחרונה ע"י כתב העת הבינלאומי לענייני הגבלים עסקיים, global competition review (GCR), לאחד מ-100 המשרדים המובילים בעולם בתחום ההגבלים העסקיים, והיה למשרד הישראלי הראשון הנכנס למאה הגדולים. מדובר בכתב עת המדרג מדי שנה את רשויות ההגבלים העסקיים ואת המשרדים המובילים בתחום, ע"י תשאול מאות מהחברות המובילות בעולם בתחום.

בראש מחלקת ההגבלים העסקיים של המשרד, שהוקם בשנת 89', עומדים עוה"ד איתן אפשטיין וזיו אברמוביץ', ששימש בעבר מנהל מחלקת אכיפה ברשות ההגבלים העסקיים. המשרד טיפל בין היתר במיזוג אייר פראנס ו-KLM. המשרד מייצג בישראל חברות זרות רבות, ביניהן מאסטרכארד, DHL, קוניקה-מינולטה, מרק, סינג'נטה, ADB (יצרנית הממירים הדיגיטליים), SeaChange (ספקית ה-VOD) ונציבות האיחוד האירופי. בין לקוחותיו הישראליים של המשרד נמנים עשות אשקלון, טמפו, בזק, מובילי דרור, ANG - קבוצת אבשלום נוריאל (שותפם של משפחת בורוביץ' בכנפיים), רכבת ישראל ועוד.

עורכי הדין אפשטיין וחומסקי אומרים, כי צירופו של עמי אסנת ומשרדו מחזק את המשרד ומהווה תוספת מקצועית חשובה בהתפתחותו, במיוחד בתחומי הליטיגציה והמשפט המינהלי. לדבריהם, המיזוג יוביל לגידול במגוון הנושאים בהם עוסק המשרד ומחזק את יכולתו של המשרד לטפל בפרויקטים מורכבים.

"עמי הוא מהליטיגטורים הוותיקים והמנוסים שיש", אומר עו"ד אפשטיין. "התרומה המקצועית האיכותית שלו לתחום המשפט המינהלי, הבג"צים וניהול תביעות אזרחיות מורכבות וגדולות - היא משמעותית. אנחנו משרד הרבה יותר מסחרי ועסקי באופיו. לכן, כניסתו למשרד תתרום גם מבחינת הלקוחות והתיקים שיביא וגם מבחינת יכולתו לעמוד בראש מחלקה. לחלק מעורכי הדין שלו יש ניסיון מסחרי שיאפשר להם להשתלב במשרד בעסקאות שאנו מובילים עבור לקוחותינו".

בניגוד למשרדים אחרים, העוסקים כמעט כולם בליטיגציה לכל דורש, במשרד אפשטיין חומסקי מעניקים שירותי ליטיגציה כמעט ורק ללקוחות הקבועים. "מבחינה זו, עמי הוא פן חדש ומרענן", אומר אפשטיין, "כי הרבה חברות ולקוחות, כמו רשויות מקומיות ובנקים, באים אליו כדי שייצג אותם. הניסיון שלו בתחום פותח פתח רחב להגדלת תחומי העיסוק של המשרד".