הרב ישראל רוזן, העומד בראש מכון צומת, תובע את "יתד נאמן" בטענת לשון הרע

רוזן: הדברים שנכתבו היו בוטים כל-כך, עד שאתרי אינטרנט שונים פרסמו אותם

הרב ישראל רוזן, שעומד בראש המכון המדעי-תורני צומת, תובע את העיתון "יתד נאמן" וכתבים ועורכים בו, בטענת לשון הרע.

לפי התביעה, רוזן משמש כיועץ לענייני הלכה וטכנולוגיה לשורה של מוסדות, כמו בית-החולים הדסה, בתי-מלון ועוד וחבר בפורומים שונים, ביניהם נשיאות מרכז המפד"ל.

לפי התביעה, ב"יתד נאמן" פורסמו שני מאמרים שהכפישו את רוזן והתבססו על שקר. מאמר אחד פורסם בפברואר השנה ובו, לטענת רוזן, ייחסו לו הנתבעים את הביטויים "עכברוש עלוב", "שוטה" ועוד.

במאמר זה הוגדר התובע כ"מהנדס מומחה לכל מיני סוגיות הלכתיות" והוצג כמי שעוסק באופן שיטתי בכיפוף ההלכה לצרכי ממון, כמי שפסיקותיו ההלכתיות מושפעות משיקולי רווח אישי.

במאמר זה צוין, כי רוזן "מתפרנס מהמצאת פטנטים לעקיפות הלכות" וכי "תאוות הממון מעבירה אותו על דעתו" ולפיכך הוא מספק הכשרים תורניים לעקיפות ההלכה. לפי התביעה, באותו מאמר נכתב גם, כי רוזן הפעיל "פס ייצור לגיורים המוניים באמצעות שיטת הוקוס פוקוס" תמורת תשלום.

רוזן מציין בתביעה, כי ההמצאות של מכון צומת לא נרשמו מעולם כפטנטים. הוא מוסיף, כי מכון צומת אכן תיפעל את מערכת בתי הדין לגיור עבור הרבנות הראשית ומשרד הדתות במשך ארבע שנים, וכי הוא עצמו - שמשמש דיין בבית הדין לגיור - מעולם לא קיבל מהמתגיירים כל שכר - לא במזומן ולא בדרך של טובת הנאה כלשהי.

המאמר השני פורסם מאוחר יותר באותו חודש ובו נכתב, כי רוזן "ניצל את הבימה שיצר לעצמו, כי להשתלח בצורה פרועה ובוטה במרנן גדולי ישראל שליט"א". טענה זו, לפי התביעה, מתייחסת למאמר שכתב רוזן קודם לכן ובו הביע דעה פוליטית נגד הצטרפותה של יהדות התורה לממשלה.

לפי התביעה, קיימת סבירות שעקב הפגיעה בשמו הטוב של רוזן עלול קידומו להיעצר. לטענת רוזן, הדברים שנכתבו עליו היו בוטים, עד שאתרי אינטרנט שונים פרסמו אותם. הוא מעמיד את תביעתו על סך 300 אלף שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (א 6931/05).