נתניהו: לא נבצע החלק הראשון בנסיגה עד שהפלשתינים יחזרו בהם מהתבטאויותיהם

שרון למתנחלים: רוצו לתפוס גבעות ביו"ש. כל מה שלא ייתפס - יהיה בידי הפלשתינים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע, שישראל לא תממש את השלב הראשון של הנסיגה, אם לא יחזרו בהם הפלשתינים מהתבטאויותיהם האחרונות, הסותרות את הסכמי אוסלו ווואי פלנטיישן.

נתניהו ציין, כי ישראל לא תשלים עם התבטאויות הסותרות את הסכמי השלום, כמו למשל, ההכרזה על המדינה הפלשתינית ב-4 במאי 99' ודברי ערפאת שנתן לגיטימציה למאבק אלים על ירושלים.

נתניהו שוחח היום ביוזמתו עם ערפאת על התבטאויותיו האחרונות. מקורות מדיניים ציינו, כי הסבריו של ערפאת לא מספקים את נתניהו והוא עומד על דעתו שעליו לחזור בו פומבית מדבריו על הקמת מדינה פלשתינית.

נתניהו שהופיע היום בוועדת החוץ והבטחון של הכנסת, ספג ביקורות קשות ביותר מחברי כנסת מימין ומשמאל, שתקפו סעיפים שונים בהסכמי וואי ובדרך יישום ההסכם.

לפנות ערב עמד נתניהו למסור הודעה מדינית בפתח הדיון על הסכם וואי פלנטיישן בכנסת. מיד אחריו עמד לנאום ראש האופוזיציה, ח"כ אהוד ברק.

סוכנות הידיעות הפלשתינית פירסמה היום הודעת הבהרה, שדברי ערפאת מאתמול לא הובנו כהלכה ושלא היתה כוונה למאבק אלים.

יועצו של ערפאת, ד"ר אחמד טיבי, טען שנתניהו מנסה להתחמק מביצוע הסכם וואי פלנטיישן.

שר החוץ, אריק שרון, קרא למתנחלים "לרוץ ולתפוס גבעות ביהודה ושומרון ככל יכולתם". לדבריו, כל מה שלא ייתפס, יהיה, בסופו של דבר, בידי הפלשתינים.

"יהיה רגע שתתחיל ריצה לכל המקומות, ועל כן כל אחד צריך לעשות עכשיו. בתחבולות תעשה לך מלחמה", הוא ציין.

בפגישה שקיים שרון בלשכתו עם נציגי האירגונים היהודיים מארה"ב, הוא אמר, כי "הממשלה החליטה, שכל עוד נמשך המו"מ, לא יוקמו יישובים חדשים. אולם, בנוסף לכך, החליטה הממשלה שיש לחזק את היישובים הקיימים ולהרחיב ולפתח את היישובים הקיימים, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".

"הדבר הזה מקבל משמעות יתר, כאשר אנחנו שומעים את הצהרותיו של ערפאת הקוראות לאחוז בנשק, והקוראות בניגוד להסכם להקמת מדינה פלשתינית במאי 99', וכאשר אנחנו שומעים את הכרזותיו של מי שמבוקש על ידינו ראזי ג'בלי, הקורא לדברים דומים", הוא הדגיש.

לדבריו, "אם ימשיכו הפלשתינים בדרכם זאת, שהיא בניגוד מוחלט למה שסוכם בהסכם, אז ערפאת ימשיך לשבת בעזה ובשכם ולא בשום מקום אחר".

"ההישג של הסכם וואי הוא שנקבע בדיוק מה יש לעשות לפני כל שלב של נסיגה ישראלית. יעשו הפלשתינים את הדברים - יקבלו את מה שהתחייבנו. התחייבות היא דבר הדדי. לא יעשו - לא יקבלו", הוא סיכם.

ערפאת הגיב על דברי שרון, שהם סותרים את הסכמי השלום עליהם חתומה ישראל.

ח"כ יוסי ביילין תקף בחריפות את דברי שרון, שלדעתו גרמו לישראל נזקים קשים, בעיקר בפורומים בינלאומיים