השב"כ והמשטרה: עצרנו 5 פעילי ימין שתכננו את חסימות הכבישים והצמתים

בבית אחד מהחשודים נמצאו מפות, חומר דליק ושמן; ביהמ"ש האריך את מעצרם בשבעה ימים

היום (ה') הותר לפרסום, כי היחידה המרכזית במשטרת ת"א והשב"כ עצרו חמישה צעירים, פעילי ימין, בחשד שארגנו את חסימות הכבישים בתקופה האחרונה, במחאה על תוכנית ההתנתקות.

החמישה הם משה גוטמן, בצלאל סמוטריץ', אשר וודקה, ידידיה לייבוביץ' ועידו גנירם. ארבעה מהם נעצרו סמוך לחצות, בלילה שבין שני לשלישי, בדירה במושב נחלים שליד פתח תקווה, והחמישי נעצר כשעתיים אחר כך בדירתו בבת-ים. שניים מהעצורים הם תושבי יהודה ושומרון, ושניים אחרים תושבי רמת-גן.

במשטרה אומרים, כי כל החמישה נחקרו בחשד לעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע מסוג סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, היזקים שונים לתשתיות, וכן חברות בהתאגדות אסורה, לפי חוק העונשין.

ביום ג' הובאו החמישה לבית משפט השלום בת"א, ומעצרם הוארך בשבעה ימים, לאחר דיון שנערך בדלתיים סגורות. היום הסיר השופט אבי פורג את צו איסור הפרסום על מעצרם.

בחיפוש שנערך בביתו של אחד מהם, נמצאו מפות, חומר דליק ושמן, שעל-פי החשד שימשו לצורך ארגון הפרות הסדר וחסימת הכבישים. חוקרי השב"כ בחנו גם את האפשרות שהחמישה קשורים לאירוע בו נשפכו שמן ומסמרים על כביש מס' 1 (ת"א-ירושלים), אולם מאחר שהחמישה אינם משתפים פעולה עם חוקריהם, לפי שעה אין ביסוס לחשד.

בנוסף, נבדק החשד, כי החמישה קשורים לפעולות נוספות שביצעו מתנגדי ההתנתקות באחרונה, כגון חבלה בארונות סעף של בזק במרכז הארץ, שפיכת דבק במנעולי משרדי ממשלה ונעילת בתי הספר לפני כשלושה חודשים.

בתוך כך, האריך היום בית המשפט המחוזי בת"א עד תום ההליכים המשפטיים, את מעצרו של פעיל הימין ישראל שרייבר (21), החשוד שהשליך כוכבי מתכת ("נינג'ות") על הכביש בנתיבי איילון. הוא חשוד בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ובעבירות נוספות. השופטת ציינה כי "מעשיו מעידים על מסוכנות רבה וכי בשם האידיאולוגיה הוא אינו בוחל בפגיעה באחרים". בית המשפט שיחרר היום בתנאים מגבילים חמישה פעילי ימין אחרים, שנעצרו אמש בחשד שחסמו את הכביש בצומת גהה ובמחלף בר-אילן.

החמישה הם בנימין רוזנברג (24) מבית-אל, ראם מלמד (28), שליו קיים (20), מאור קיים (24) מהיישוב ברכה בשומרון, ואוהד סעד (24) מפ"ת.

הם שוחררו בערבויות ובהפקדה כספית, ונאסר עליהם לצאת ממקום מגוריהם למשך 40 יום.