סוכנות הפירסום BDDP מוזגה עם TBWA; יהושע ושות' ייצג הרשת המאוחדת בישראל

עסקת מיזוג נחתמה אמש (ב') בין סוכנות הפירסום הבינלאומית BDDP וסוכנות TBWA. במסגרת זו מוזגה BDDP לתוך סוכנות TBWA, והסוכנות המאוחדת תקרא WORLDWIDE TBWA. משרד יהושע ושות', שבו שותפה TBWA ב-%25 מהמניות, ייצג בישראל גם את הלקוחות הבינלאומיים של BDDP. בעקבות עסקת המיזוג הפכה TBWA מרשת בהיקף פעילות של 3 מיליארד דולר, לרשת שהיקפה 6.5 מיליארד דולר. גם הפריסה העולמית שלה, שכללה עד כה 80 סניפים, זכתה לחיזוק משמעותי. הרשת המאוחדת היא בעלת 101 סניפים ב-62 מדינות, והיא מעפילה, בעקבות מהלך המיזוג, לרשימת עשרת הסוכנויות המובילות בעולם. TBWA זכתה השנה בתחרות הפירסום הבינלאומית בניו יורק בתואר "סוכנות השנה בפירסום".

את BDDP מייצג בישראל שנים ארוכות משרד אדמון החדש. בתגובה לידיעה אמר היום ל"גלובס" ערן אדמון, מנכ"ל אדמון החדש: "המצב עדיין לא ברור מבחינתנו. הרשת תבדוק את המצב בארצות הפחות דומיננטיות. BDDP יותר לא קיימת, היא נכנסה ל-TBWA, ולזו יש סוכנות בארץ. מה יהיה איתנו במתכונת הזו, עדיין לא ברור. מוקדם להצהיר הצהרות, שכן עדיין לא קיבלנו הצהרה רשמית בנושא. על פי ההודעה הרשמית של BDDP לגבינו בשבועות הקרובים נקבל הודעה רשמית מה הם עומדים לעשות בארץ. אני מניח שיהיו שיחות ויועלו אלטרנטיבות. המשמעות מבחינתנו היא לא עזיבת לקוחות, אלא שאלת הקשר הבינלאומי".

TBWA הינה בבעלות חברת האחזקות אומניקום, שכוללת גם את סוכנויות BBDO (השותפה בגיתם) ו-DDB (ליניאל). השנה רכשה אומניקום את חברת האחזקות GGT, בעלת השליטה ב-BDDP, בסכום של 235 מיליון דולר. אומניקום מתכוונת להשקיע משאבים רציניים ב-5 השנים הקרובות בפיתוח סוכנות TBWA, והחליטה לחזק סוכנות זו בדרך של איחודה בסוכנות החדשה שנרכשה.

על הלקוחות הבינלאומיים של BDDP נמנים: מישלן, מקדונלד, פרנס טלקום וסברו. על הלקוחות של TBWA נמנים: ליוויס, אפל, ניבאה, הנקל, אבסולוט וודקה, ניסאן, הלבשה תחתונה "וונדרברה", פיליפ מוריס, שרה לי, רנגלר ושיבס ריגל.

משרד יהושע-TBWA, שהוקם לפני 4 שנים, מחזיק היום בתקציב בזק (חלקי), פריגת, רשות הדואר, ארקיע, מועצת הירקות, מעריב כתבי עת, טויוטה (יוניון מוטורס), חברת הביטוח אישי ישיר, מודיעין, דור אנרגיה, רסקו ועוד. לאחרונה קיבל המשרד חלק מתקציב פרומדיקו.

ל-TBWA יש הסכם עבודה בלעדי עם סוכנות רכישת המדיה, קארט, שהיא אחת משתי סוכנויות תכנון המדיה הגדולות בעולם.« ורד שרון-ריבלין « סוכנות הפירסום BDDP מוזגה עם TBWA; יהושע ושות' ייצג הרשת המאוחדת בישראל