הושג הסדר להבראת תע"ש: משרד האוצר יזרים 270 מ' ש'

(עדכון) - בין התנאים לקבלת הסיוע: צמצום 500 מעובדי החברה, קיצוץ השכר ב-50 מיליון שקל בשנה * יו"ר ועד עובדי תע"ש: לא היה שום מו"מ על פיטורים

הממונה על התקציבים באוצר קובי הבר והנהלת התעש בראשות היו"ר עובדיה עלי הגיעו היום לסיכום עקרונות, לפיו יוזרמו לתעש 270 מיליון שקל, בתמורה להסכמת העובדים לתהליך ההפרטה וההתייעלות בתעש.

רמת הסיוע בסך 270 מיליון שקל לתעש באמצעות משרדי הביטחון והאוצר, תהיה בתמורה להסכמת העובדים לתהליך ההפרטה וההתייעלות בתע"ש. מדובר בצמצום 500 מעובדי החברה, בקיצוץ השכר ב-50 מיליון שקל בשנה ושינוי בתנאי הפרישה של עובדים שיפרשו בעתיד.

יו"ר מועצת המנהלים של התעש עובדיה עלי ציין כי תע"ש מוקירה את האחריות הרבה של הספקים שהאמינו בחברה לכל אורך התקופה ומשבח את העובדים על האחריות הרבה שגילו בהמשך התפעול הסדיר של מטה החברה וקווי הייצור.

תע"ש תגיע עם הספקים להסדר ראוי והוגן ותעמוד בכל המחויבויות ובלוחות הזמנים של כל הפרויקטים הגדולים שמנהלת החברה עבור צה"ל וצבאות זרים בעולם, ציין עלי.

עלי מדגיש כי ההסדר שסוכם אתמול יאפשר להנהלת החברה לייצב את החברה, לפעול כחברה שמתנהלת על בסיס עיסקי בשוק תחרותי ויאפשר את הפרטת החברה בתמורה מקסימילית תוך מיקסום הרווחים והשבחת נכסיה עבור בעלי המניות ואזרחי המדינה.

עלי הודה לשר הביטחון, שאול מופז, שר האוצר, בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון,, וראש אגף תקציבים, קובי הבר, וציין כי גילו נכונות רבה לסייע לחברה ופעלו בנחישות רבה להצלת התעש.

מנכ"ל התעשייה הצבאית אבי פלדר ציין כי עובדי החברה וגמלאיה יקבלו את שכרם בימים הקרובים ונעשה מאמץ כי יקבלו את שכרם באופן מיידי. תע"ש חוזרת לרכז מאמצים שיווקיים לצה"ל וצבאות זרים.

לתע"ש צבר הזמנות מכובד של 1.4 מיליארד דולר והיקף מכירות צפוי של 450 מיליון דולר בשנה.

האוצר פרסם הודעה מיוחדת לעיתונות בה פירט את ההסכמות הנדרשות מהעובדים, בין השאר: מכירת פעילויות החטיבות גבעון ומלטם לרפאל תוך חצי שנה, מכירת מפעל יצחק במהלך תשעת החודשים הקרובים, מכירת מפעל קשת; הסכמת העובדים וההנהלה למתווה הצעת ההחלטה על הפרטת החברה, בהתאם לנוסח שיוגש לוועדת השרים להפרטה. הובהר כי העברת הכספים לתעש תתבצע בכפוף להסכמות העובדים לעקרונות הכתובים ולהתקדמות תהליך מכירת המפעלים. האוצר פרסם את ההודעה לעיתונות משום שמישהו הזדרז לרוץ ולספר לחברה, על הסיוע לתעש, אך בדרך השמיט את חובות העובדים וההנהלה.

יו"ר ועד עובדי תע"ש, יצחק יהודה מסר בתגובה להודעת האוצר על סיכום כי, "לא היינו בשום מו"מ עם האוצר ולא נכנסנו לשום מו"מ על הפרטה או צמצום בשכר של העובדים ובמספר העובדים. הנהלת התעש הודיעה לי כיו"ר הארגון על הזרמת סכום של למעלה מ-300 מיליון שקל לתעש, כדי שנוכל לספק את ההזמנות של 1.3 מיליארד דולר שיש בידנו.

אני מרוצה מהעובדה שהושגה הסכמה מצד האוצר לזרמת כספים כדי לייצב את החברה, אך אנו לא מקבלים את ההתניות שהאוצר מציב כתנאי להזרמת הכספים. אני רוצה להודות לשר הביטחון על התערבותו אמש שהביאה לפתרון המשבר ולהודות לעובדים על עמידתם במאבק להצלת החברה.