ניצחון טכני: ביהמ"ש חייב את חב' סלקום להסיר את שתי האנטנות שהקימה לאחרונה בגבעתיים

ביהמ"ש: סלקום חרגה מההיתר והתעלמה מצו זמני לעצירת העבודות; לתת לציבור להשמיע התנגדותו

בית משפט השלום בתל אביב קבע היום (ד'), כי חברת סלקום תסיר את שתי האנטנות הסלולריות שהקימה בשבוע שעבר בגבעתיים. ביהמ"ש קבע, כי יש להסיר את האנטנות עד יום שישי הקרוב.

מדברי השופטת יהודית שבח, עולה כי ההחלטה התקבלה משום שסלקום לא עמדה בהיתר שניתן לה וחרגה במימדי האנטנה. בנוסף, החברה המשיכה בהצבת האנטנות גם לאחר שבלילה של ההקמה ניתן לה צו זמני לעצירת העבודות.

הכרעת בית המשפט מציינת, כי האנטנות הן, "תורן ענק מימדים, שגובהו 24 מטר. האנטנה, וכוונתי לתורן ולחרוט שעליה, הינה במימדים יוצאי דופן העולים לכדי בית בגובה 8 קומות, וזו סמוכה בצורה בלתי מתקבלת על הדעת לבתי המבקשים ומאיימת על כל מרפסת חזיתית, ועל כל חלון פתוח".

לגבי הסיכון הפוטנציאלי הנובע מהאנטנות, כתבה שבח כי, לא קיימת הוכחה מדעית בדבר הקשר שבין הקרינה האלקטרומגנטית למחלת הסרטן. "דומני כי הגיעה העת להתערבות המחוקק ולרגולציה אשר תסדיר את סוגיית מתן הרישיונות לאנטנות הסלולריות, תוך שים לב לזכות הציבור להשמיע התנגדותו בכל הנוגע להקמת האנטנות, אם בכלל, למיקומן, ולגודלן".

"על הרגולטור יהיה לקבוע תקנים שיבטיחו פגיעה מינימלית כתוצאה מן הקרינה, כללים לפיצוי התושבים מחמת פגיעה בבריאותם ו/או מחמת ירידת ערך נכסיהם הסמוכים למיקום האנטנות ועוד", ציינה.

"באיזון הראוי, יהא צורך לקבוע בבוא העת את מספר האנטנות המינימליות הדרושות לצורך הפעלת הטלפונים הסלולריים", סיכמה.