IXI מובייל סוגרת חטיבה, מפטרת 70 עובדים ומבטלת את ההנפקה בלונדון

החטיבה המפתחת את מכשירי ה-OGO של החברה תמשיך לפעול, ואילו החטיבה המפתחת את מערכת ההפעלה של המכשיר נסגרת

חברת הסטארט-אפ IXI מובייל הודיעה היום על שינוי מבני בחברה, הכולל פיטורי 70 מתוך 200 העובדים בחברה, והפסקת ההנפקה הראשונית בבורסת AIM בלונדון.

במסגרת ההחלטה על השינוי העסקי תתמקד IXI בייצור ושיווק ה-OGO, מכשיר להעברת הודעות טקסט, מסרים מידיים ודואר אלקטרוני. החטיבה השנייה בחברה, חטיבת הפיתוח של מערכת ההפעלה למכשירי קצה, נסגרת. על-פי החברה, החטיבה שנסגרת שרפה מזומנים רבים ולא יצרה הכנסות לעומת חטיבת ה-OGO שהחלה להראות הכנסות.

IXI מפתחת מכשירי קצה להעברת הודעות ותוכנת הפעלה למכשירי קצה סלולריים, ה-OGO הוא מכשיר שאינו טלפון והוא מאפשר העברת הודעות טקסט, העברה סימולטנית של מסרים מידיים ודואר אלקטרוני. הוא הושק לראשונה בארה"ב בספטמבר 2004 בידי AT&T (היום סינגולר) ו-IXI.

עמית הלר, מנכ"ל ומייסד שותף: "החלטנו להתמקד ביחידה העסקית העוסקת בייצור ושיווק האוגו במטרה לפנות לשוק המסרים הסלולריים המתפתח במהירות. בעקבות הצלחת המכשיר בארה"ב והעניין הבינלאומי הרב בו, החלטנו כי ניהול היחידה תדרוש בתקופה הקרובה את מלוא תשומת הלב הניהולית".

לדברי מקורבים לחברה, ב-IXI ניסו למכור את החטיבה שנסגרת, בין השאר לקומברס, אך הניסיונות לא צלחו. לפני כחודשיים, במסגרת הניסיון להציל את החטיבה שנסגרה, יצאה IXI לרוד שואו לקראת הנפקה ראשונית בבורסת AIM בלונדון. IXI ביקשה לגייס כ-50 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 150-200 מיליון דולר. בעקבות ההחלטה לסגור את החטיבה, החברה לא תצא להנפקה.

IXI מובייל הוקמה בידי עמית הלר, זיו הפרנס וגידי ברק, שלושה יזמים מנוסים, בשנת 2000. באוקטובר האחרון השלימה החברה סבב גיוס רביעי בהיקף של כ-25 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 50 מיליון דולר לפני הכסף. עד היום גייסה החברה 62 מיליון דולר.

החברה הוקמה בהתבסס על הרעיון להפוך אבזרים כמו עט, שעון יד, מצלמות ואבזרי לבוש לפלטפורמות לשירותים ויישומים סלולריים.