מנכ"ל הרכבת לשר התחבורה: "התחרטתי, אני לא מתפטר"

מקורביו של יוסי מור: "מור אולץ לפני שבועיים להתפטר, ולא עשה זאת מבחירה אישית"; גורמים בדירקטוריון: "הוא מנסה לשפר את תנאי הפרישה"

מנכ"ל הרכבת הפורש, יוסי מור, הודיע היום (א') במפתיע על ביטול התפטרותו. זאת, במכתב ששיגר, באמצעות עו"ד חיים כהן, לשר התחבורה, מאיר שטרית, וליו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון.

לדברי מקורביו, מור אולץ לפני שבועיים להתפטר, ולא עשה זאת מבחירה אישית. לדבריהם, הופנו אליו האשמות על רקע התאונות, והשיבושים בתנועת הרכבות, "ולמעשה לא היתה לו אפשרות להתנגד", אמרו.

במכתב ששוגר היום נכתב, כי מור החליט לחזור בו מהודעתו, "אחרי ששקל את צעדיו לאור מידע חדש שקיבל, ולאור המצב בו היה שרוי כשהודיע על פרישה, ויש חשש שמצב זה נוצל לרעה".

"מור מתנגד למהלכים המהירים שאתם נוקטים למציאת מנכ"ל חדש לרכבת, וחוזר לתפקידו כמנכ"ל הרכבת לאלתר", נאמר. במכתבו מבקש מור מליאון לזמן בדחיפות ישיבת דירקטוריון ברכבת, ולהודיע על ביטול הפרישה.

מקורב למור מסר כי, "מור קיבל מאות פניות לחזור בו מפיטוריו, בהן פנייה מרשות החברות, והחליט לעשות מעשה ולחזור לתפקיד".

רכבת ישראל מקדמת כיום פיתוח ב-20 מיליארד שקל בחמש שנים, הכולל עשרות פרויקטים, כהקמת מסילות, חשמול, ורכישת ציוד. ליאון, שפועל בשבועיים האחרונים לאתר לרכבת מנכ"ל, מעדיף מועמד מהמגזר הפרטי.

דירקטוריון הרכבת מסר בתגובה: "קיבלנו את מכתבו של מור, ונגיב רק אחרי שנלמד אותו".

בכירים ברכבת אמרו ל"גלובס", כי למור אין סיכוי לקבל בחזרה את התפקיד. "הדירקטוריון הביע חוסר שביעות רצון מתפקודו", אמרו, "ולא סביר שהוא יאשר את ביטול הפיטורים. נראה שמור מנסה לשפר את תנאי הפרישה שלו".

יוסי מור התפטר על רקע שתי התאונות האחרונות ברכבת, וכן בשל שיבושים בתנועת הרכבות. זאת, בעקבות לחץ גדול שהפעילו עליו הנהלת הרכבת והדירקטוריון, שלמעשה דרשו את פיטוריו.

מור מונה לתפקיד מנכ"ל הרכבת בידי יו"ר הדירקטוריון, משה ליאון, אחרי שמינוי ניצב יעקב רז - של שר התחבורה דאז, אביגדור ליברמן - לא קיבל את אישור ועדת רביבי.