ערוץ המזרח התיכון נערך למתכונת שידורים ע"פ הסדר הביניים בבג"ץ

שידורי הספורט יצומצמו בחצי הגבלות על פירסום בעברית תוקף ההסדר - מ-18 במארס

ערוץ המזרח התיכון (ערוץ 24 בכבלים) נערך למתכונת השידורים החדשה שנקבעה עבורו כהליך ביניים בבג"ץ. ההסדר ייכנס לתוקף ב-18 במארס, והוא תקף עד לדיון בעתירה, שייערך, ככל הנראה, בסוף אפריל.

לפי הסדר הביניים יוסרו הכתוביות בעברית משידורי הקניות בערוץ; שידורי הספורט יצומצמו מ-12.2 שעות בשבוע ל-6.1 שעות בשבוע, במסגרת של 3 משבצות שידור; לא ישודרו שידורים אחרים דוברי עברית, ולא יותרו שידורי פירסומת בעברית - בדיבור, בדיבוב או בכתוביות - במקום המתפנה על-ידי שידורי הספורט, וכן במקום שידורי הקניות.

לפיכך, בין השעות 08:00-06:00 מותרות 6 דקות פירסום לשעה, ואסורים שידורים בעברית (בדיבור). בין השעות 15:00-8:00 אסורים שידורים בעברית בכל צורה, ואסורה פירסומת. בין השעות 19:00-15:00 מותרות 3 דקות פירסום בשעה, ואסורים שידורי דיבור בעברית.

לגבי שעות הפריים נקבע, כי בין השעות 21:00-19:00 יהיו שידורים בערבית בלבד, ללא פירסומות. בשעות 23:00-21:00 מותרות 10 דקות פירסום לשעה. ברצועה זו ישודרו שידורי הספורט של צ'רלטון (זכיינית הספורט בערוץ המזה"ת, בבעלות פיני זהבי ואלי עזור) ב-3 רצועות - שעה אחת במוצ"ש, ועוד 2 משחקים בשידור ישיר בשני ימי חול.

בשאר הימים אסורים שידורים בעברית בדיבור, ואסורה פירסומת בשעות אלה, למעט בימים ה' ו-ו', בהם לא התקיימו שידורי ספורט מלכתחילה, ובהם מותרות 5 דקות פירסומת.

בין השעות 06:00-23:00 למחרת מותרים בערוץ שידורי ליגת ה-NFL בלבד.

מפעיל ערוץ 24, דן רון, מסר, כי ההסדר מאשר פירסום ברצועות. לדבריו, עד היום שידר הערוץ כ-20 דקות פירסום ביום, ואילו עתה הותרו לו 37 דקות ביום.

זכייני ערוץ 2 טוענים, לעומתו, כי בפועל שידר הערוץ כ-18 דקות פירסום בשעה(!) בשעות הפריים, וכי הקטנת דקות הפירסום היא משמעותית, שכן האיסור לשדר בעברית, מוריד את רמת האטרקטיביות לפירסום בערוץ. "הערוץ נותר כבר בשלב זה 'נכה', ללא יכולת התפתחות או השפעה של ממש", אמרו נציגי הזכיינים.

רון מסר, כי על מנת להסיר את הערוץ צריך יהיה לפעול באמצעות חקיקה ראשית בכנסת, ולא באמצעות כללים של המועצה. "אי אפשר לעצור את האוויר", אמר, "אפשר לתת לנו הנחיות, ואנחנו מתכוונים לפעול לפי כל הכללים".

ההסדר הושג בעקבות עתירה שהגישו זכייני ערוץ 2 לפני מספר חודשים, נגד ערוץ 24, משרד התקשורת וחברות הכבלים בטענה שערוץ 24 אינו חוקי, וכי לערוץ אסור לשדר פירסומות בעברית ולפנות לקהל בישראל.

בעקבות העתירה, ולקראת התשובה לבג"ץ, החליטה המועצה לשידורי כבלים במשרד התקשורת, כי שידורי הערוץ בעברית, כולל שידור פירסומות בעברית, הינם בלתי חוקיים, והורתה לזכייניות הכבלים להפסיק את השידורים, כל עוד לא יעמדו במסגרת הכללים.

על פי הכללים, ערוץ ש-%50 משידוריו הם בעברית ומיועדים לקהל בישראל אסור בשידור ללא היתר מהמועצה.

בעקבות החלטת המועצה עתרו לבג"ץ מפעילי ה