פפייפר נוטש בנסיבות שהביאו אותו לקומפאק

אקהארד פייפר נוטש את כס מנכ"ל קומפאק בנסיבות שמזכירות מאוד את עלייתו אליו.

לפני שבע וחצי שנים, במהלך תערוכת קומדקס 91', התפטר רוד קניון, ממייסדי החברה, על רקע דומה: אי הצלחת החברה להגיב על הורדות המחירים של המתחרים.

גם הפעם, קומפאק לא הצליחה להסתגל, וקצת קשה להאשים אותה. המשקיע הממוצע מצפה מחברת מחשבים בסדר הגודל של קומפאק להגיב להתרחשויות בשוק בקצב עפעוף, ושוכח לעיתים שמדובר בתאגיד ענק שמוכר ב-40 מיליארד דולר בשנה.

קומפאק פירסמה שתי אזהרות רווח בחודשיים האחרונים - הרבה יותר מדי בשביל חברה שאמורה להוביל את שוק המחשבים האישיים למילניום הבא. הסיבה העיקרית לכישלון שלה, מעריכים כעת, היא בעיות עיכול: מסתבר ששילוב של ענק היסטורי כמו דיגיטל, אל תוך המערכות הרעבות של דינוזאור נאור כמו קומפאק, נתקל בקשיים גדולים מהצפוי.

במקום השני ברשימת הכשלונות של קומפאק ניצב סעיף המכירה הישירה. סחר אלקטרוני נתפס לפני חצי שנה כמו אסטרטגיה של המחר. היום, מסתבר, כבר מתייחסים לנוכחות שיווקית ברשת במונחי "אם אתה לא שם - אתה לא קיים". קומפאק זוחלת אל האינטרנט, אבל פפייפר יודע שאת הנוכחות של החברה ברשת ניתן לסכם בעוד קלישאה: "מעט מדי - ומאוחר מדי".

אל כל אלה אי אפשר שלא להוסיף את בעיית המלאים, שהיא נגזרת ישירה של העדר המכירה הישירה (מנהלים בקומפאק מצהיבים מקנאה לנוכח המלאי עמו מסיימת דל רבעון: משהו ברמה של מלאי מכירות יומי) ואת הכישלון בפריצה לשווקים חדשים, והאינטרנט בראשם.

פפייפר עוד הספיק להתוות אסטרטגיה בשבוע שעבר, שהיא כל כולה מוכוונת אינטרנט, אבל גם הוא יודע שעם כל הכבוד לתוכניות מרשל, המשקיעים רוצים מהחברה תוצאות עכשיו. המשך ההתמהמהות בעניין הנפקת פורטל אלטא-ויסטה, למרות הפריחה המתמשכת בשוק המניות, הוא, אולי, הטעות ממנה כדאי להימנע עכשיו