קולבר מקים קונצרן טלקומוניקציה: אי.סי.איי בולעת את תדיראן תקשורת

קונצרן כור צפוי להודיע בקרוב על מיזוג אי.סי.איי ותדיראן תקשורת * המיזוג יתבצע בהחלפת מניות, כך שבעלי המניות של תדיראן תקשורת יקבלו מניות אי.סי.איי לפי יחס של 1.8 - יחס הדומה לשוק * בעקבות המיזוג יגדל שיעור האחזקה של כור באי.סי.איי ל-%24.9

המיזוג המדובר בין אי.סי.איי טלקום לבין חברת תדיראן תקשורת, עליו מדברים בשוק ההון כבר למעלה משנה, הולך וקורם עור וגידים. בימים הקרובים צפוי קונצרן כור להודיע על מיזוג בין שתי חברות הטלקומוניקציה.

על-פי הערכות בשוק ההון עשויה גם טלרד להצטרף למהלך שמאגד את שלוש חברות התקשורת שבבעלות קונצרן כור תחת ארגון-על אחד - קרוב לוודאי אי.סי.איי, החברה הבריאה מבין השלוש, בעלת נוכחות מאסיבית בעולם. המהלך הזה טבעי ומתבקש. תחומי הפעילות משותפים לשלושתן, לעתים הן מתחרות אחת ברעותה, ויונתן קולבר, בעל השליטה ומנכ"ל כור, לא אוהב במיוחד כפילויות. הוא אוהב ארגונים רזים, ממוקדים, בעלי מטות מצומצמים.

מבחינה עסקית אין היגיון להשאיר אחרי מיזוג אי.סי.איי-תדיראן תקשורת את טלרד כחטיבה נפרדת בתוך קונצרן כור. בינתיים עוברת טלרד תהליך של רה-ארגון הכולל פיטורי מאות עובדים והתייעלות. את המהלך מובילים יו"ר החברה, מאיר לייזר, והמנכ"ל הטרי, ראובן אביטל, שהחליף לאחרונה את בצלאל לוין. הרהארגון הזה עלול למצוא את ביטויו בדו"חות הכספיים הקרובים של כור, ויתורגם, ככל הנראה, להפרשות חד פעמיות.

דירקטוריון תדיראן דן במהלך השבוע שעבר במיזוג, ולמעשה נתן את הסכמתו העקרונית לגביו. במסגרת המיזוג, שעדיין כפוף לאישורה של אי.סי.איי, תבלע האחרונה את תדיראן תקשורת, בעסקת החלפת מניות.

המיזוג יתבצע באופן של הקצאת מניות אי.סי.איי טלקום לכל בעלי מניותיה של תדיראן תקשורת, ובראשם החברה האם, תדיראן, המחזיקה בכ-%80 ממניותיה של החברה הבת. המיזוג עשוי להתבצע לפי יחס המחירים הקיים בין שתי החברות בשוק. אי.סי.איי נסחרת בוול-סטריט לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר, פי 5.5 משווי השוק של תדיראן תקשורת העומד כיום על 370 מיליון דולר. יש לציין, כי שוויין של שתי החברות נפל בשבועות האחרונים בעשרות אחוזים בגלל המגיפה הפיננסית בבורסות העולם.

מחיר מניית אי.סי.איי עמד בסוף השבוע על כ-26.5 דולר, ואילו מחירה של מניית תדיראן תקשורת על 14.9 דולר - כך שעל פי המחירים הנוכחיים יקבלו בעלי מניות תדיראן תקשורת מניה אחת של אי.סי.איי טלקום בעבור כל 1.8 מניות של תדיראן תקשורת. אם יושלם המיזוג במתכונת זו, יקבלו בעלי המניות של תדיראן תקשורת מניות שיהוו כ-%15.5 מהונה של אי.סי.איי. כתוצאה מכך, תחזיק תדיראן עצמה ב-%12.4 ממניות אי.סי.איי, ואילו קונצרן כור יגדיל את אחזקותיו באי.סי.איי ב-%8.1.

היות שכור כבר מחזיק ב-%16.8 ממניותיה של אי.סי.איי, הוא עשוי, בעקבות המיזוג, להגיע לאחזקה ישירה ועקיפה בשיעור של %24.9 ממניות החברה.

בנוסף, יש לזכור כי כור חתם על הסכם עם קונצרן כלל, במסגרתו ניתנה לכור אופציית CALL לרכישת %5 ממניות אי.סי.איי מידי כלל. אופציה זו ניתנת למימוש במהלך חודש ינואר 99', ומימושה יביא את כור לאחזקה מהותית של כ-%30 ממניות אי.סי.איי. יש לזכור, כי במקביל רוכש כור מפעם לפעם מניות אי.סי.איי במהלך המסחר בבורסה האמריקאית, כך שהוא צפוי להגיע לאחזקה גבוהה יותר בחברה.

אי.סי.איי מייצרת ציוד תמסורת המאפשר תקשורת מהירה של נתונים, והיא משווקת את מוצריה בכל רחבי העולם. לעומת זאת, תדיראן תקשורת מתמחה בתחום המרכזיות וציוד המיתוג לסוגיו. חלק מסל המוצרים של תדיראן תקשורת עשוי לתרום להרחבת מגוון מוצריה של אי.סי.איי, בעוד אי.סי.איי צפויה לתרום לתדיראן תקשורת ערוצי שיווק חדשים בחו"ל.

כזכור, בשנה האחרונה עברה תדיראן תקשורת בהדרגה מהתבססות על מכירות בשוק הישראלי לבזק למכירות בשוקי היצוא, והצליחה להגיע למצב בו כ-%60 ממכירותיה מיועדים ליצוא. אי.סי.איי תסייע לתדיראן להקטין עוד יותר את תלותה בבזק ובשוק המקומי, שמצמצם את רכישותיו ממנה.

תדיראן תקשורת, שנפגעה גם מהמשבר באסיה, סיימה את המחצית הראשונה של 98' עם הכנסות של 206 מיליון דולר ועם רווח של 19.1 מיליון דולר, שלימד על התאוששות החברה מהמשבר באסיה שפגע בתוצאותיה ברבעון הרביעי של 97'. אי.סי.איי, שנהנית מצמיחה עקבית בתוצאותיה, הציגה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של 381.2 מיליון דולר ורווח של 79.4 מיליון דולר.

בעקבות העסקה הופכת החברה האם, תדיראן, לחברה שעיסוקה בשני תחומים. האחד זה חבילה גדולה של מניות אי.סי.איי, והשני זה תחום האלקטרוניקה הביטחונית. על-פי הערכות בשוק ההון, השלב הבא יהיה התמודדות של תדיראן על הפרטת התעשייה הביטחונית, במיוחד על אלתא