רוכשי אמפא ימנעו מאייזנברג להשיג את השליטה באמקור

שלמה אייזנברג רכש מהארגז, באמצעות ערד, שליש ממניות אמקור * אייזנברג: אני לא מעלה בדעתי שאמפא תיסוג מההסכמות

בעלי השליטה החדשים בחברת אמפא החליטו שלא למכור מניות בחברת אמקור לשלמה אייזנברג, ובכך ימנעו ממנו את השגת השליטה בחברה. אייזנברג, באמצעות חברת ערד השקעות, רכש היום (א') %33 ממניות ההון ו-%50 ממניות ההצבעה באמקור מידי חברת הארגז, תמורת 5 מיליון דולר.

אמפא מחזיקה בשיעור זהה של מניות אמקור. לטענת אייזנברג, קיימת טיוטת הסכם, לפיו תרכוש ערד מאמפא %18 מההון ו-%25 מזכויות ההצבעה באמקור, שיקנו לה את השליטה בחברה.

בסוף השבוע סיכמה קבוצת משקיעים זרים בראשותו של אשר פוגל, אחיו של שלומי פוגל, על רכישת השליטה באמפא לפי שווי של 80 מיליון דולר. קבוצת פוגל תרכוש את השליטה בחברה פרטית הנמצאת בבעלות משפחות גרודצקי ורובינשטיין, המחזיקה %63.6 ממניות ההצבעה ו-%39.9 ממניות ההון באמפא.

בנוסף, נתנה קבוצת פוגל אופציה למשפחת אורי ברנשטיין למכור לה את מניותיה באמפא (%10.28 בהצבעה ו-%16.96 בהון), באופן שבו תגיע השקעתה הכוללת באמפא ל-34 מיליון דולר.

אשר פוגל אמר היום ל"גלובס": "אני יודע שאמפא ניהלה שיחות עם חברת ערד השקעות, למכירת מספר מניות באמקור. היום יש ישיבת מועצת מנהלים, בה נחליט אם למכור. אמקור היא נכס אסטרטגי לאמפא, שמערכת השיווק שלה תלויה במכירת מוצרי אמקור. אנחנו רוצים לפתח את אמקור, ונחליט לפי מה שטוב לאמפא ולבעלי המניות שלה".

נורברט רובינשטיין, שמכר יחד עם עודד גרודצקי את מניות השליטה באמפא ונותר בה עם אחזקות מיעוט, אמר ל"גלובס": "לא נמכור לאייזנברג מניות אמקור. הדרישות שהוא העלה, לא מוצאות חן בעינינו. אנחנו לא רואים עין בעין".

בתשובה לשאלה אם טרפוד ההשתלטות הצפויה של אייזנברג על אמקור תפגע בתוכנית ההבראה שמתוכננת לחברה, שנקלעה לקשיים, אמר רובינשטיין: "אם לא אייזנברג, יהיו אחרים שירצו להיכנס לאמקור. אנחנו לא ניתן לחברה ליפול".

אייזנברג אמר ל"גלובס", כי איננו מעלה בדעתו שהנהלת אמפא תיסוג מהסכמות שהושגו במו"מ קשה: "אני לא מתאר לעצמי, שיגיע גוף פיננסי מחו"ל ויתחיל את פעילותו בארץ ברגל שמאל. טיוטת ההסכם קיימת, וניתן לחתום עליה עוד הלילה"