העליון דחה את התביעה הייצוגית נגד הבנק למסחר; רק קסלמן וקסלמן יוכל להיתבע

ביהמ"ש העליון אישר את החלטת המחוזי, שדחה את בקשתו של שלמה צאייג לתביעה ייצוגית נגד 16 הדירקטורים בבנק למסחר

בית המשפט העליון אישר היום (ג') את פסק דין בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אשר דחה את בקשתו של שלמה צאייג לאישורה של תביעה ייצוגית כנגד 17 נתבעים אשר שימשו כדירקטורים ובעלי משרה בבנק למסחר.

עם זאת, החליט בית המשפט לבטל את החלטת המחוזי בקשר למשרד רו"ח קסלמן וקסלמן ואיפשר לתובע להגיש תוך 120 יום בקשה לבית המשפט המחוזי לתיקון כתב התביעה ולתיקון הבקשה לאישור התביעה כייצוגית.

בית המשפט העליון ציין, כי לקסלמן וקסלמן נשמרות מלוא טענותיו אותן יוכלו להעלות כנגד הבקשה שתוגש, אם תוגש, לרבות נגד בקשת התיקון.

בחודש אפריל 2002 התגלה בבנק מעילה בסך 250 מיליון שקל שבוצעה בידי אתי אלון. כתוצאה מהגילוי הופסקה פעילותו של הבנק ומונה לו מנהל מורשה. צאייג אשר היה בעל כ-10,500 מניות בבנק הגיש תביעה המנהלים ובעלי המשרה בבנק ובקשה לאישורה כתביעה ייצוגית.

צאייג ביקש להחזיר לו את סכום הנזקים שלו שהסתכמו בכ-33 אלף שקל ובנוסף להחזיר לכל בעלי המניות את ערך מניותיהם בבנק בסכום השווה למחיר מניית הבנק בבורסה ביום המסחר האחרון שלה, דהיינו 3.2 שקל עבור כל מנייה.

בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה לאישור כתביעה ייצוגית ועל כך הגיש צאייג ערעור לעליון. בדיון שהתקיים בפני השופטים אשר גרוניס, אסתר חיות ויוסף אלון הציעו השופטים למערער לדחות את הבקשה לאישור התביעה הייצוגית כנגד רוב הנתבעים.

בנוסף הציעו השופטים למחוק את המפקח על הבנקים כנתבע. התובע קיבל את הצעת השופטים ואלה נתנו להסכמה תוקף של פסק דין.

את הדירקטורים ונושאי המשרה ייצג עו"ד אהרון מיכאלי. (ע"א 10927/02).