תוספת 279 אלף ש' ללשכת אריאל שרון - לאבטחה

תקציב לשכת שרון הוגדל ל-1.52 מיליון שקל בשנה, על אף שרה"מ לשעבר אינו מתפקד כבר שנים ■ האוצר: "משרד רה"מ ביקש עוד כסף לסידורי אבטחה"

הסיפור הבא הינו הוכחה נוספת לקלות שבה מועברים תקציבים ותוספות בוועדת הכספים, מבלי שחברי הוועדה יתהו על מה הם מצביעים אלא יהוו מעין חותמת גומי לבקשות כאלה ואחרות. ועדת הכספים אישרה היום (ג') תוספת של 279 אלף שקל בשנה לתקציב לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שכידוע אינו מתפקד מזה שנים. מה שמקומם במיוחד הוא שאיש מחברי הוועדה לא טרח לשאול מדוע נדרשת תוספת תקציב ללשכת שרון.

תקציב לשכתו של שרון יעמוד אחרי התוספת של 1.52 מיליון שקל בשנה. המדינה מחזיקה כנוהג לשכות לראשי ממשלה לשעבר וכך היא עושה גם במקרה של אריאל שרון, למרות שאינו מתפקד. הלשכה כוללת בין היתר מזכירה, נהג וכו'. השאלה היא מדוע לשכתו של שרון זקוקה לתוספת וכיצד תוספת זו מאושרת בקלות בוועדת הכספים, מבלי שאיש יתהה על כך.

הוועדה אישרה היום גם תוספת תקציב ללשכתו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט - תוספת של 55 אלף שקל בשנה ל-5.035 מיליון שקל. תקציב לשכת רה"מ לשעבר יצחק שמיר יקטן ב-94 אלף שקל בשנה ל-293 אלף שקל.

"גלובס" פנה לוועדת הכספים בבקשה לברר מדוע אושרה תוספת תקציב ללשכתו של שרון, אולם בוועדה לא ידעו לספק תשובה. בדרך כלל מועבר פירוט לבקשות תוספת תקציב, אך במקרה זה לא הועבר פירוט וכאמור חברי הוועדה לא טרחו לברר.

ממשרד האוצר נמסר כי מדובר בתגבור האבטחה בהתאם להנחיה של גורמי הביטחון, וכי זו דרישה שהגיעה ממשרד רה"מ.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני מסר כי "הנושא תואם עם ועדת הכספים. על פי החלטת ועדת השרים לענייני ביטחון, המאבטח של ראש הממשלה לשעבר שרון צריך להיות שם, והתקציב הועבר לשם כך".