אולמרט למזוז: חקור מיד את ההדלפות מחקירתי

(עדכון) - מבקש לפתוח מיידית בחקירה לאיתור המדליף של תמלילי חקירותיו ל"מעריב ו"ידיעות אחרונות" ; במשטרה מעריכים כי מקור ההדלפות אינו במערכת אכיפת החוק ; טלנסקי ביום הרביעי לחקירתו הנגדית: "לא זוכר שהעברתי כספים לעו"ד אורי מסר"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הגיש היום (ב') תלונה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בה הוא מבקש לפתוח מיידית בחקירה לאיתור המדליף של תמלילי חקירותיו לעיתונים "מעריב ו"ידיעות אחרונות". "ההדלפות מחקירתו של ראש הממשלה עברו כל גבול", נאמר בתלונה. במשטרה טרם התקבלה החלטה רשמית לפתוח בחקירה, אך ציינו שאם תהיה בדיקה או חקירה, היא תבוצע על-ידי מבקר המדינה.

"ההדלפות אינן לרוחנו ואינן על דעתנו", אמרו במשטרה. "אין לנו אינטרס לשבש ולהדליף את החקירה". עם זאת, במשטרה לא הופתעו מכך. "זה כנראה בלתי נמנע כשחומרי החקירה מצויים לפחות אצל 4 גורמים - המשטרה, הפרקליטות, פרקליטי אולמרט ושולה זקן", ציינו. להערכתם, מקור ההדלפות אינו במערכת אכיפת החוק.

ייפוי-כוח

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה, זה היום הרביעי, חקירתו הנגדית של מוריס טלנסקי בפרשת מעטפות הכסף. הדיון נפתח במחאת הסניגורים על ההדלפות אך בהמשך התמקד בכספים שהעביר לכאורה טלנסקי לעו"ד אורי מסר, מקורבו של ראש הממשלה.

הסניגורים ניסו שוב ושוב לקעקע את אמינותו של טלנסקי, שגם היום התקשה לזכור אירועים. כך למשל כשנשאל אם העביר למסר כספים לרכישת דירה בירושלים, השיב שאינו זוכר. לטלנסקי הוצגו מסמכים המעידים על העברת 210 אלף דולר ב-3 חלקים (כנראה כדי להימנע מחובת הדיווח לרשויות המס בארצות-הברית).

בחקירתו במשטרה אמר טלנסקי שאינו מאמין שהכספים הועברו לאורי מסר. "למה שאתן לאורי מסר 100 אלף דולר? זו פעם ראשונה שאני רואה את זה". אם מסר לקח כסף בלי רשות שלי, הוא צריך ללכת לכלא". בהמשך היה טלנסקי מסויג יותר וטען שאינו זוכר העברות כספים כאלה. גם היום שב וטען שאינו זוכר. "נתת לו ייפוי-כוח", שאל הסניגור עו"ד נבות תל-צור. "אינני זוכר", השיב טלנסקי.

"לא אמרת אמת"

בעדותו במשטרה היה טלנסקי המום כשנאמר לו שמסר משך כספים מחשבון בנק של חברה שבבעלות טלנסקי. "לא ידעתי שהיה לו ייפוי-כוח", אמר. היום אמר טלנסקי: "אני זוכר שחתמתי על ייפוי-כוח, אבל זה היה ייפוי כוח לרכישת דירה בלבד".

כשהוצג בפניו מסמך בכתב-ידו, בו הוא מורה להעביר כ-100 אלף דולר לחשבון הנאמנות על-שם מסר בבנק לאומי, השיב טלנסקי שאינו מכיר את המסמך וכי הוא לא הוצג בפניו בחקירת המשטרה. "אני לא מוכן שתפזר פה אמירות, אתה חתום על ההוראה", גער בו הסניגור, עו"ד נבות תל-צור. "אני אומר לך, שבמשך שבועות בחקירות המשטרה ואף חמור מכך, פה בבית המשפט, לא אמרת את האמת".

לשאלותיו של תל-צור השיב טלנסקי שהוא היה בקשר עם מסר מידי פעם בשנים האחרונות, וכי בחודש אפריל האחרון ביקר אותו. "הלכת אליו בגלל שהוא בחקירה?", שאל תל-צור. "כן", השיב טלנסקי אך הכחיש את טענת הסניגור כאילו הם תיאמו עדויות.

במהלך החקירה הוצגו לטלנסקי שאלות ומסמכים על העברות כספים נוספות, שאת חלקן התקשה לזכור. "זה כמו ערפל בשבילי, אלה דברים שנעשו לפני שנים", הסביר. כשנשאל מדוע בתור אזרח ארצות-הברית הוא ניהל פעילות פיננסית בישראל, השיב שתיכנן לעשות "עלייה" ולפתוח כאן חשבון.